Reklamy z lekarzami i aktorami ich grającymi nie znikną od razu z mediów

W nowej ustawie znalazł się przepis przejściowy (fot. Karolina Grabowska/Pexels.com)
Choć zakaz reklamowania wyrobów medycznych przez lekarzy, farmaceutów czy wcielających się w nich aktorów wszedł w życie z początkiem stycznia, jeszcze przez pół roku reklamy z ich udziałem mogą pojawiać się w mediach.
Zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych od stycznia 2023 roku ich reklamy nie mogą wykorzystywać "wizerunku osób wykonujących zawody medyczne lub podających się za takie osoby lub przedstawiać osób prezentujących wyrób w sposób sugerujący, że wykonują taki zawód".
W ustawie znalazł się jednak przepis przejściowy. Zgodnie z nim reklamy wyrobów medycznych, które powstały przed początkiem 2023 roku, a nie spełniają wymogów określonych w przepisach, będą mogły być emitowane do końca czerwca 2023 roku.
Klienci mogą celowo nie zmieniać spotów, żeby mogły być one emitowane przez kolejne miesiące. Jeżeli reklama zostanie w jakikolwiek sposób zmodyfikowana - nawet jedynie skrócona - musi być dostosowana do nowych przepisów - mówi menedżer biura reklamy jednego z nadawców.
(KOZ, 03.01.2023)
