Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 21, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IMM: RMF FM z tytułem najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. "Press" drugi w kategorii

Największy udział w zestawieniu mają prasa i telewizja (fot. materiały prasowe)

Listopadowy ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce otwiera RMF FM. Według Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), na stację inni dziennikarze w kraju powoływali się 2,4 tys. razy. Miejsce drugie zajęła "Rzeczpospolita" z wynikiem ponad 1,9 tys. odniesień w innych mediach, a podium zamyka Wirtualna Polska z liczbą 1,8 tys. cytowań. Magazyn "Press" drugi w swojej kategorii.

W najnowszym zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów listopada największe udziały ma prasa, którą kolejno reprezentują "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna", "Super Express", "Gazeta Wyborcza" i "Fakt" oraz stacje telewizyjne: TVP Info, TVN 24, Polsat News, TVN i TVP Sport. 20 proc. udziału mają portale internetowe Wirtualna Polska, Onet i Interia. Natomiast rozgłośnie radiowe RMF FM i Radio ZET stanowią 14 proc. zestawienia ogólnego.

Na pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów po zaledwie miesiącu przerwy powraca jednak RMF FM. W listopadzie na antenie stacji przeprowadzono m.in. rozmowę z minister klimatu i środowiska Anną Moskwą, która w popołudniowym programie Piotra Salaka zaprzeczyła informacjom na temat wprowadzenia podatku "jądrowego”, który miałby wspomóc budowę elektrowni w Polsce. Miejsce drugie w zestawieniu zajmuje "Rzeczpospolita", która jako pierwsza opublikowała wyniki badania na temat decyzji zakupowych Polaków po wzroście poziomu inflacji. Natomiast Wirtualna Polska, zamykająca podium głównego zestawienia, w drugiej połowie miesiąca m.in. poinformowała o zatrzymaniu byłych członków Polskiego Związku Piłki Nożnej. 

Czytaj też: Monika Pieczyńska dyrektorką ds. projektów specjalnych w TVN Warner Bros. Discovery

Najwyższy awans, aż o osiemnaście miejsc, zanotował TVP Sport wzmiankowany wówczas 694 razy. Zdecydowany skok liczby cytatów zapewniły stacji relacje z Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Katarze oraz wywiady na żywo z piłkarzami i sztabami trenerskimi.

"Rzeczpospolita" z liczbą 1,9 tys. cytowań utrzymuje pozycję lidera rankingu tytułów prasowych. Na drugie miejsce w zestawieniu awansuje "Dziennik Gazeta Prawna", na który inne media powoływały się w listopadzie 1,3 tys. razy. Natomiast podium zamyka "Super Express" z wynikiem niewiele niższym - 1,2 tys. wzmianek. Największy wzrost, bo aż o dwanaście pozycji, zanotował tygodnik "Sieci" (351 cytowań). 

Magazyn "Forbes", podobnie jak w zeszłym miesiącu, otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników z liczbą 133 odwołań w innych mediach. Kolejne miejsce zajmuje dwumiesięcznik "Press", który w listopadzie cytowano łącznie 97 razy. Podium zamyka "Twój Styl" z wynikiem 68 wzmianek w innych mediach. Na miejscu czwartym znalazło się "Zwierciadło" z liczbą 40 powołań. Top 5 zamyka natomiast kwartalnik "Przekrój", cytowany 30 razy.

Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVP Info z wynikiem prawie 1,8 tys. odwołań. Tytuł wzrost cytowalności odnotował za sprawą wystąpień prezydenta Andrzeja Dudy i premiera Mateusza Morawieckiego, którzy komentowali na antenie sprawę eksplozji rakiety przeciwlotniczej w Przewodowie. Pozycja druga należy do TVN 24, na którego informacje inne redakcje powoływały się w listopadzie prawie 1,2 tys. razy. Trzecie miejsce w zestawieniu zajmuje Polsat News z liczbą ponad 1 tys. cytowań. 

Liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych niezmiennie pozostaje RMF FM z wynikiem ponad 2,4 tys. odwołań w innych tytułach mediowych w Polsce. Na drugim miejscu w rankingu znajduje się Radio Zet z liczbą ponad 1,2 tys. powołań. Podium zamyka Program I Polskiego Radia, którego informacje inne redakcje w poprzednim miesiącu cytowały 599 razy.

Miano lidera wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych utrzymała Wirtualna Polska z liczbą 1,8 tys. powołań. Na drugim miejscu z niewiele niższym wynikiem ponad 1,7 tys. znalazł się Onet. Podium niezmiennie w stosunku do ubiegłego miesiąca zamyka Interia, cytowana przez inne redakcje w kraju 935 razy.

(MAC, 21.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.