Amadeusz Calik ma być szefem serwisów lokalnych "Super Expressu”
W firmie wiedzą, ale powiedzą tylko nieoficjalnie. Nie ma innego kandydata (fot. Pexels.com)
Amadeusz Calik - szef działu Warszawa w "Super Expressie" (ZPR Media Group) oraz wydawca strony głównej Se.pl. ma awansować na szefa połączonych serwisów lokalnych gazety - dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis". Kandydat wcześniej pracował w Polska Press.
W czasie niedawnej redukcji zatrudnienia wypowiedzenie otrzymała Sylwia Adamczyk, dyrektorka zespołu regionów online, wydawca "Super Expressu" zmienia strukturę serwisów lokalnych. Na podstawie nieoficjalnych źródeł ustaliliśmy, że - wydzielony dotychczas strukturalnie dział warszawski "Super Expressu" - ma zostać włączony do zespołu regionów online.
- W firmie wszyscy są przekonani, że miejsce Sylwii zajmie Amadeusz Calik. Jako szef najważniejszego wśród regionów działu warszawskiego jest naturalnym kandydatem. Ma też wspólny mianownik z wiceprezesem Tomaszem Krawczykiem - obaj pracowali w Polska Press - mówi pracownik ZPR Media Group, proszący o zachowanie anonimowości.
Tomasz Krawczyk, wiceprezes działającej przy ZPR Media Group spółki Time SA, nie chciał potwierdzić "Presserwisowi" tej informacji.
Czytaj też: Kaczyński: Kurski miał propozycję rządową, ale "uznał, że to nie jest dla niego sprawa interesująca"
Amadeusz Calik z mediami związany jest od 2015 roku jako dziennikarz, redaktor i wydawca w wydawnictwie Polska Press ("Gazeta Krakowska", "Dziennik Polski", "Nasze Miasto") w Krakowie. W drugiej połowie 2020 roku przeszedł do "Super Expressu", gdzie został najpierw zastępcą, a od początku października 2021 szefem działu Warszawa. Tomasz Krawczyk w latach 2014-2021 pracował w Polska Press jako dyrektor rozwoju redakcyjnego, zarządzając mediami cyfrowymi.
W ramach przeprowadzonych przez ZPR Media Group zwolnień pracę straciły łącznie cztery osoby z 20-osobowego zespołu regionów online.
Jeden ze zwolnionych pracowników ZPR Media Group przyznaje, że pracodawca przestrzegał wynikających z prawa pracy okresów wypowiedzenia i wypłacał należne odprawy.
Według danych audytu Polskich Badań Czytelnictwa za III kwartał 2022 roku, "Super Express" sprzedawał średnio 75 812 drukowanych egzemplarzy i 232 e-wydania dziennie.
(JF, 07.12.2022)