Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 07, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Amadeusz Calik ma być szefem serwisów lokalnych "Super Expressu”

W firmie wiedzą, ale powiedzą tylko nieoficjalnie. Nie ma innego kandydata (fot. Pexels.com)

Amadeusz Calik - szef działu Warszawa w "Super Expressie" (ZPR Media Group) oraz wydawca strony głównej Se.pl. ma awansować na szefa połączonych serwisów lokalnych gazety - dowiedział się nieoficjalnie "Presserwis". Kandydat wcześniej pracował w Polska Press.

W czasie niedawnej redukcji zatrudnienia wypowiedzenie otrzymała Sylwia Adamczyk, dyrektorka zespołu regionów online, wydawca "Super Expressu" zmienia strukturę serwisów lokalnych. Na podstawie nieoficjalnych źródeł ustaliliśmy, że - wydzielony dotychczas strukturalnie dział warszawski "Super Expressu" - ma zostać włączony do zespołu regionów online.

- W firmie wszyscy są przekonani, że miejsce Sylwii zajmie Amadeusz Calik. Jako szef najważniejszego wśród regionów działu warszawskiego jest naturalnym kandydatem. Ma też wspólny mianownik z wiceprezesem Tomaszem Krawczykiem - obaj pracowali w Polska Press - mówi pracownik ZPR Media Group, proszący o zachowanie anonimowości.

Tomasz Krawczyk, wiceprezes działającej przy ZPR Media Group spółki Time SA, nie chciał potwierdzić "Presserwisowi" tej informacji.

Czytaj też: Kaczyński: Kurski miał propozycję rządową, ale "uznał, że to nie jest dla niego sprawa interesująca"

Amadeusz Calik z mediami związany jest od 2015 roku jako dziennikarz, redaktor i wydawca w wydawnictwie Polska Press ("Gazeta Krakowska", "Dziennik Polski", "Nasze Miasto") w Krakowie. W drugiej połowie 2020 roku przeszedł do "Super Expressu", gdzie został najpierw zastępcą, a od początku października 2021 szefem działu Warszawa. Tomasz Krawczyk w latach 2014-2021 pracował w Polska Press jako dyrektor rozwoju redakcyjnego, zarządzając mediami cyfrowymi.

W ramach przeprowadzonych przez ZPR Media Group zwolnień pracę straciły łącznie cztery osoby z 20-osobowego zespołu regionów online. 

Jeden ze zwolnionych pracowników ZPR Media Group przyznaje, że pracodawca przestrzegał wynikających z prawa pracy okresów wypowiedzenia i wypłacał należne odprawy. 

Według danych audytu Polskich Badań Czytelnictwa za III kwartał 2022 roku, "Super Express" sprzedawał średnio 75 812 drukowanych egzemplarzy i 232 e-wydania dziennie.

(JF, 07.12.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.