Grand Press Digital 2022. Nominacje dla Frontstory, Spider's Web+ i Tok FM Premium
Zwycięzcę poznamy 13 grudnia w czasie gali finałowej Grand Press 2022 w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin. Laureat otrzyma czek na 10 tys. zł. Partnerem nagrody jest firma Meta
Trzy marki medialne nominowane zostały do tegorocznej nagrody Grand Press Digital, która należy się tym mediom i osobom, „które wykazały się innowacyjnym podejściem w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej”. Nominacje otrzymały: Frontstory, Spider’s Web+ oraz Tok FM Premium.
Nagrodą Grand Press Digital redakcja "Press" honoruje redakcje, organizacje, osoby, które przyspieszają rewolucję cyfrową w mediach. Świat mediów od pierwszej edycji bardzo się zmienił, wciąż jednak pojawiają się projekty, które zaskakują. W ubiegłych latach laureatami nagrody byli: Michał Pol, „Dziennik Zachodni”, Vadim Makarenko, Jarosław Kuźniar, Outriders, Onet.pl, Konkret24, Newonce i – w zeszłym roku – Radio 357.
Nominowanych w tegorocznej, dziesiątej już edycji nagrody wybraliśmy po zasięgnięciu opinii 23 specjalistów z mediów cyfrowych, dziennikarzy, redaktorów, przedstawicieli wydawców, nadawców, firm badawczych, start-upów i agencji interaktywnych.
Zwycięzcę poznamy 13 grudnia w czasie gali finałowej Grand Press 2022 w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin. Laureat otrzyma czek na 10 tys. zł. Partnerem nagrody jest firma Meta.
Nominowani (alfabetycznie) wraz z uzasadnieniami:
- Frontstory.pl
Frontstory posługuje się mottem "Dane łączmy w słowa", które dobrze obrazuje sposób działania redakcji. Znakomici dziennikarze śledczy pod kierunkiem Wojciecha Cieśli uprawiają dziennikarstwo w najlepszym stylu, którego potrzebujemy coraz bardziej w obliczu narastającej dezinformacji i propagandy, a także łamania zasad demokracji i braku jawności instytucji publicznych. Dziennikarze zgrabnie opisują swoją misję: "Frontstory.pl wzięło się z pasji, jaką jest dla nas dziennikarstwo śledcze. Uważamy je za dobro publiczne. Dla nas dociekliwe dziennikarstwo to patrzenie władzy na ręce, (...) to opowiadanie ciekawych historii. Rzetelność i wiarygodność są dla nas ważniejsze od pogoni za newsem".
Dogłębne śledztwa ubarwiają multimediami, nie boją się podcastów, a przy poszukiwaniu informacji sięgają po nowoczesne technologie i metody. Jeden z ekspertów zgłaszających Frontstory napisał: "Mają coś staromodnego w swojej metodzie dziennikarskiej, za czym wszyscy tęsknimy, ale i coś nowatorskiego, o czym wielu w innych portalach może tylko pomarzyć".
- Spider's Web+
Magazyn Spider's Web+ może być ukoronowaniem imponującej drogi, jaką Spider's Web przeszedł od bloga do pełnokrwistego portalu o technologiach. Zespół wciąż otwartych na nowe dziennikarzy proponuje nam pogłębione analizy na temat trendów w technologiach, komunikacji społecznej, nowych mediach. Nie boją się poruszać trudnych tematów wymagających sięgania po metody śledcze, a plon pracy prezentują w przejrzysty, nowoczesny sposób. Docenić należy ich swobodne poruszanie się po rynku influencerów, sieci społecznościowych, nowych form reklamy cyfrowej.
"Oferują bardzo wysokiej jakości treści, wartościowe dziennikarstwo w różnych formatach" – napisał jeden z ekspertów – "I co ważne: podejmują tematy technologiczne w aspekcie społecznym, ludzkim".
- Tok FM Premium
Choć mogłaby to być tylko korporacyjna legenda, wydarzyło się naprawdę: w 2017 roku, ogłaszając swoją długoterminową strategię, Grupa Agora zapowiedziała, że w ciągu pięciu lat – do roku 2022 – przekroczy poziom 30 tys. sprzedanych subskrypcji Tok FM Premium. I co się wydarzyło? Dwa miesiące przed wyznaczonym wtedy terminem cel udało się osiągnąć. Z oferty Tok FM Premium na koniec października korzystało 30 tys. subskrybentów. "Zbliżamy się do celu, jakim jest przekształcenie Tok FM z marki radiowej w markę wszechstronną – 360°, obecną w coraz większym stopniu online i z powodzeniem rozwijającą się w eterze i cyfrze" – cieszą się w stacji.
Jeden z ekspertów napisał: "Oni idealnie łączą free z modelem przychodowym z treści i widzą różnicę między podcastem a nagraniem audycji", a inny dodał: "Poukładani biznesowo i dziennikarsko". Gdy do tego dodać, że stanowią zespół osobowości nie bojących narażać się władzy, ich sukces nie może dziwić.
***
Organizatorami konkursu są: magazyn „Press” i Fundacja Grand Press.
Mecenas konkursu Grand Press: Powered by Sebastian Kulczyk
Partnerzy konkursu Grand Press: Grupa Lux Med, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Grupa Żywiec, Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców Repropol, Grupa KRUK
Partner nagrody Grand Press Economy i Nagrody im. Bohdana Tomaszewskiego: BNP Paribas Bank Polska
Partner nagrody Grand Press Digital: Meta
Partner nagrody Książka Reporterska Roku: Miasto Sopot
Partner Nagrody Czytelników: Nexto
Partnerzy gali: British American Tobacco, Piloci Studio, Studio Cocosound, F25 Production House, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin
(MAT, 29.11.2022)