Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 16, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Politycy PiS oraz ich sojusznicy zajęli 77 proc. czasu poświęconego w TVP wszystkim politykom

W trzecim kwartale 2022 roku TVP wyemitowała ponad 278 godz. programów z udziałem polityków, z czego 214 godzin poświęcono tym związanym z PiS lub go popierającym (screen: YouTube/TVP Info)

W trzecim kwartale br. czas poświęcony w TVP na wypowiedzi polityków zdominowali członkowie Prawa i Sprawiedliwości oraz ich sojusznicy ze Zjednoczonej Prawicy, Partii Republikańskiej czy Kukiz’15.

Z danych nadesłanych do KRRiT przez nadawcę, a udostępnionych przez członka Rady prof. Tadeusz Kowalskiego wynika, że w trzecim kwartale w programach informacyjnych i publicystycznych Telewizji Polskiej na przedstawienie stanowisk koalicji rządzącej i popierających ją ugrupowań oraz prezentację stanowisk kancelarii prezydenta Andrzeja Dudy, premiera Mateusza Morawieckiego i marszałkini Sejmu Elżbiety Witek przeznaczono łącznie 77 proc. czasu poświęconego wszystkim politykom. Prawo i Sprawiedliwość oraz powiązani z nim politycy, w tym z obozu rządowego, mieli w trzecim kwartale 65,9 proc. czasu, Solidarna Polska i jej politycy - 8,7 proc., Partia Republikańska i jej przedstawiciele - 1,3 proc., a Kukiz’15 - 1,1 proc.

W trzecim kwartale 2022 roku TVP wyemitowała ponad 278 godz. programów z udziałem polityków, z czego 214 godzin poświęcono tym związanym z PiS lub go popierającym.

Czytaj też: Polskie media długo milczały o eksplozji na Lubelszczyźnie. Gierszewski napisał pierwszy

Z kolei na przedstawienie stanowisk opozycyjnych partii politycznych oraz marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego nadawca publiczny przeznaczył w trzecim kwartale br., łącznie 23 proc. czasu dla wszystkich partii i polityków. Platforma Obywatelska i marszałek Senatu mieli łącznie 10,9 proc. czasu, a np. Polska2050 Szymona Hołowni - 1,1 proc., Nowa Lewica - 5,1 proc., a Polskie Stronnictwo Ludowe - 4,4 proc.

W ocenie członka KRRiT prof. Tadeusza Kowalskiego "obecność reprezentantów partii politycznych w programach nadawców publicznych powinna odpowiadać uśrednionym wynikom uzyskiwanym przez te partie w sondażach poparcia dla partii politycznych, wykonywanych przez ośrodki badań opinii publicznej w kwartale poprzedzającym okres sprawozdawczy".

(MNIE, 16.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.