Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: film

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 07, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PISF: 8,2 mln opłaty audiowizualnej od podmiotów VoD za trzeci kwartał

W ciągu trzech kwartałów 2022 roku wpływy z opłaty od podmiotów VoD były niemal takie same co w całym 2021 roku (fot. cottonbro studio/Pexels.com)

Łącznie 8,2 mln zł opłaty audiowizualnej wpłaciły podmioty wideo na żądanie za trzeci kwartał 2022 roku – dowiedział się "Presserwis". To o 45,7 proc. więcej, niż w trzecim kwartale 2021 roku.

Tak zwany podatek od Netflixa obowiązuje od lipca 2020 roku. Opłata w wysokości 1,5 proc. przychodu pobierana jest od dostawców VoD i przekazywana do Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Przepis o nowej opłacie audiowizualnej został wprowadzony w tzw. trzeciej tarczy antykryzysowej przygotowanej przez rząd.

Czytaj też: KRRiT ukarała Zoom TV za "Magię nagości" i Polsat Film za błędne oznaczenie wiekowe

"Wpłaty z tytułu art. 19 ustawy o kinematografii od podmiotów dostarczających audiowizualne usługi medialne na żądanie wyniosły 8 171 662,88 zł w III kwartale 2022 r." – przekazała "Presserwisowi" Aleksandra Świerczewska, rzeczniczka PISF.

Dla porównania za trzeci kwartał 2021 roku podmioty VoD wpłaciły 5,6 mln zł.

Łącznie w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2022 roku z opłaty audiowizualnej od tych graczy uzyskano 23,4 mln zł. Niemal tyle samo co w całym 2021 roku (23,8 mln zł). Od wprowadzeniu podatku wpływy z niego wyniosły ponad 56 mln zł.

PISF nie ujawnia, które podmioty VoD wnoszą opłatę audiowizualną ani ile ich jest.

Czytaj też: Piast Gliwice odmawia akredytacji dziennikarzowi, który pisze krytycznie o klubie

(KOZ, 07.11.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.