Spotify ma już 456 mln użytkowników, z czego płaci 195 mln
Spotify to nie tylko muzyka, ale też 4,7 mln podcastów (fot. Pixabay.com)
Spotify w trzecim kwartale 2022 roku zwiększył grono użytkowników o 20 proc. - do 456 mln. Z tego płatne subskrypcje to 195 mln (wzrost o 13 proc. rok do roku).
Na koniec trzeciego kwartału na platformie Spotify była nie tylko muzyka, ale już 4,7 mln podcastów (w trzy miesiące przybyło 0,3 mln). Najbardziej wartościowa dla platformy jest produkcja Meghan Markle "Archetypy" (prowadzi na liście przebojów w sześciu krajach).
W trzecim kwartale przychody Spotify osiągnęły 3,04 mld euro (wzrost o 21 proc. rok do roku), a strata operacyjna wyniosła 228 mln euro, co zarząd przypisuje m.in. wyższym wydatkom na wynagrodzenia w związku z rozwojem globalnego zespołu sprzedaży reklam. Znaczenie miały też przejęcia takich firm, jak: Podsights, Findaway, Sonantic, Chartable, Whooshkaa i Heardle.
(MAC, 27.10.2022)