Netflix 3 listopada wprowadza wersję z reklamami, w przyszłym miesiącu w 12 krajach
Wersja Netflixa o ponad miesiąc wyprzedzi wersję Disney+ (fot. Unsplash.com/Thibault Penin)
Netflix zorganizował telekonferencję prasową, podczas której poinformował, że plan Basic with Ads, czyli opcja serwisu z reklamami, oficjalnie zadebiutuje 3 listopada. Będzie kosztować 6,99 dol. miesięcznie, w przeliczeniu to ok. 34 zł.
Wersja z reklamami jest prawie dwa razy tańsza od pełnej wersji premium, tradycyjnie pozbawionej reklam. 3 listopada ruszy w dziewięciu krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych. Wcześniejsze doniesienia wskazywały, że wersja z reklamami ma kosztować od 7 do 9 dol. Ponadto Nielsen będzie partnerem Netflixa w zakresie pomiaru oglądalności.
Czytaj też: Prawie 1 mld dol. zapłacą Alex Jones i jego InfoWars rodzinom ofiar masakry w szkole Sandy Hook
W sumie w listopadzie najtańsza opcja serwisu zostanie wprowadzona na 12 rynkach. Oficjalnie 3 listopada pojawi się w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei Południowej i Brazylii. Jednak jako pierwsi – testowo – 1 listopada zapoznają się z nią widzowie w Kanadzie i Meksyku. Jako na razie ostatnia, 12 listopada, dołączy Hiszpania.
Nowa opcja ma zahamować odpływ subskrypcji, co w tym roku nastąpiło po raz pierwszy od ponad dekady. Początkowo Netflix miał dołączyć reklamy dopiero w 2023 roku, ale na wieść o tym, że podobnie ma postąpić Disney+ przyspieszono uruchomienie procesu. Udało się wyprzedzić rywala. Disney+ startuje dopiero 8 grudnia, a jego serwis z reklamami ma kosztować 7,99 dol. miesięcznie.
W przyszłym roku Netflix będzie wprowadzać wersję z reklamami w kolejnych krajach. Także w Polsce.
Czytaj też: Poważne zakłócenia internetu w Iranie nie zapobiegły kolejnym demonstracjom
(MAC, 14.10.2022)