Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Wiosna w pełni – życzymy Państwu spokojnego i radosnego wypoczynku w ten długi weekend  |  Na Press.pl najważniejsze newsy o mediach i reklamie na bieżąco  |  A już w poniedziałek zapraszamy do newslettera "Presserwis". Tam codziennie aż kilkadziesiąt materiałów  |  Chcesz zamówić "Presserwis"? Kliknij tutaj  |  Od 30 kwietnia w salonach prasowych również nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 07, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spotify przejmuje Kinzen, firmę do moderacji podcastów

Kinzen ma zabezpieczyć Spotify przed wpadkami (fot. Pixabay.com)

Spotify przejmie irlandzką firmę Kinzen zajmującą się moderacją treści, która współpracowała z serwisem streamingowym już od 2020 roku. Technologia stosowana przez firmę ma służyć do kontrolowania tego, co jest produkowane w podcastach.

Współpraca ma pozwolić na unikanie tego rodzaju wpadek, jakie miały miejsce np. przy okazji podcastów jednego z najbardziej znanych twórców – Joego Rogana, który w swoich produkcjach rozpowszechniał dezinformację na temat szczepionek przeciwko COVID-19. Skończyło się to tym, że 270 lekarzy i naukowców podpisało list otwarty do Spotify, żądając stworzenia polityki walki z dezinformacją. Popularny stał się hashtag #deletespotify, a znani artyści, tacy jak Neil Young czy Joni Mitchell na znak protestu wycofali swoją muzykę z serwisu.

Czytaj też: Casey Bloys prezesem i dyrektorem generalnym HBO i HBO Max

W czerwcu tego roku Spotify wykonał kolejny krok w kierunku lepszego zarządzania treściami publikowanymi na platformie, tworząc Radę Doradczą ds. Bezpieczeństwa, której zadaniem jest pomoc w kierowaniu przyszłymi decyzjami Spotify dotyczącymi moderacji treści. Jednak to też było niewystarczające.

Spotify przejmuje Kinzen – start-up specjalizujący się w wykorzystywaniu uczenia maszynowego do analizowania treści i zgłaszania potencjalnie szkodliwych wypowiedzi moderatorom. W komunikacie prasowym serwis twierdzi, że przejęcie ma pomóc w "zapewnieniu bezpiecznego i przyjemnego korzystania z naszej platformy na całym świecie".

Kwota transakcji z firmą zlokalizowaną w Dublinie nie została upubliczniona.

Czytaj też: Jacek Żakowski: "Okres zawieszenia Tomasza Lisa w Radiu Tok FM dobiega końca"

(MAC, 07.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.