Mediapanel: we wrześniu RAS Polska przed WP, Polsat z Interią z największym wzrostem
Ponad 20 mln internautów odwiedziło serwisy siedmiu wydawców (fot. Jessica Lewis Creative/Pexels.com)
We wrześniu 2022 roku Grupa RAS Polska nieznacznie wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska pod względem liczby użytkowników. Spośród pierwszej dziesiątki wydawców największy wzrost liczby użytkowników w porównaniu z sierpniem 2022 roku zanotowała Grupa Polsat-Interia.
Liderem polskiego internetu pozostaje Grupa Google, która gromadziła we wrześniu 28,86 mln internautów, czyli niemal tyle samo co w sierpniu (różnica wyniosła 3 tys. użytkowników). Za Grupą Google znalazły się Grupa YouTube z 26,39 mln użytkowników (spadek o 1 proc.) i Facebook.com - 22,88 mln (spadek o 0,5 proc.).
Grupa Ringier Axel Springer Polska miała 22,05 mln użytkowników (wzrost o 1,5 proc.), czyli tyle samo co Grupa Allegro (spadek o 2,9 proc.). Serwisy Wirtualnej Polski przyciągnęły 22,04 mln internautów (wzrost o 0,2 proc.). Różnica między serwisami RAS Polska i WP wynosiła 9 tys. użytkowników (w sierpniu to serwisy WP odwiedziło więcej użytkowników niż RASP).
Poziom 20 mln użytkowników we wrześniu przekroczyła również Grupa Polsat-Interia - 20,99 mln (wzrost o 3,8 proc.).
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: Grupa OLX - 18,09 mln użytkowników (spadek o 1,4 proc.), Grupa Agora - 17,88 mln (wzrost o 0,4 proc.) i Grupa Polska Press - 17,56 mln (spadek o 0,2 proc.).
Dane: badanie Mediapanel PBI/Gemius.
(KOZ, 06.10.2022)