Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Październik 05, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ringier Axel Springer Polska w 2021 roku zwiększył przychody o 1/5

Zysk netto Ringier Axel Springer Polska rok do roku wzrósł o 45,4 proc. (fot. Wojciech Olkuśnik/East News)

Spółka Ringier Axel Springer Polska, wydawca m.in. Onetu, "Faktu" i "Newsweek Polska", w 2021 roku wypracowała 33,5 mln zł zysku netto przy 663,3 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody spółki w porównaniu z 2020 rokiem wzrosły o 20,8 proc.

Wpływy ze sprzedaży reklam online wyniosły 413,7 mln zł (wzrost o 34,6 proc.), z kolportażu - 120,6 mln zł (wzrost o 2,5 proc.), z reklamy drukowanej - 39,9 mln zł (wzrost o 2,8 proc.). Przychody ze sprzedaży towarów i produktów zapewniły spółce 35,1 mln zł (wzrost o 48,9 proc.). Pozostałe przychody ze sprzedaży spadły o 12,3 proc. - do 53,9 mln zł.

Przychody ze sprzedaży egzemplarzowej Ringier Axel Springer Polska generowane są w ponad 90 proc. w sieciach i punktach sprzedaży obsługiwanych przez trzy największe podmioty dystrybucyjne, tj. Kolportera, Ruch i Garmond Press.

Czytaj też: W 2023 roku do PAP trafi z budżetu 20 mln zł, a nie 18 mln zł

Koszty świadczeń pracowniczych były wyższe o 19,6 proc. i wyniosły 200,8 mln zł, z czego 159 mln zł przeznaczono na wynagrodzenia. Na koniec 2021 roku w spółce pracowały 1394 osoby, czyli o 112 więcej niż na koniec 2020 roku (tj. wzrost o 8,7 proc.).

Zysk netto Ringier Axel Springer Polska wzrósł o 45,4 proc. - z 23 mln zł w 2020 roku do 33,5 mln zł w 2021 roku. W całości zasili on kapitał rezerwowy spółki.

Stan środków pieniężnych na koniec 2021 roku wyniósł 63,7 mln zł. Spółka nie posiadała zobowiązań kredytowych.

Do Ringier Axel Springer Polska należą m.in. portal Onet.pl, serwisy Businessinsider.pl i Plejada.pl, dzienniki "Fakt" i "Przegląd Sportowy", tygodniki "Newsweek Polska" i "Auto Świat" oraz miesięcznik "Forbes".

(KOZ, 05.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.