Redakcje gazet i portali nie wykorzystały puli akredytacji na mundial w Katarze. Za drogo
Mundial w Katarze rozpocznie się 21 listopada i potrwa do 18 grudnia (screen: YouTube.com/FIFATV)
Polskie redakcje nie wykorzystały w pełni puli akredytacji przeznaczonych przez FIFA dla dziennikarzy piszących i fotoreporterów na mistrzostwa świata w piłce nożnej w Katarze - dowiedział się "Presserwis". Powodem są bardzo wysokie koszty obsługi mundialu.
Turniej potrwa przez prawie miesiąc. Jak nieoficjalnie usłyszeliśmy w jednej z dużych redakcji, koszty wysłania dziennikarzy na mundial w Katarze są nawet o 100 proc. wyższe niż cztery lata temu na turniej w Rosji.
FIFA przydzieliła Polsce 40 akredytacji dla dziennikarzy piszących i 15 akredytacji dla fotoreporterów, czyli tyle samo co na mundial w Rosji w 2018 roku (ostatecznie udzielono wtedy o dwie akredytacje dla dziennikarzy piszących więcej).
Biuro prasowe Polskiego Związku Piłki Nożnej przekazało "Presserwisowi", że z puli 40 akredytacji dla dziennikarzy piszących wykorzystanych zostało 31, a z 15 foto - 10.
Czytaj też: Agnieszka Burzyńska chce od Tvp.info sprostowania tekstu o sobie
Z "Gazety Wyborczej" mistrzostwa obsługiwać będą Rafał Stec i Marcin Wesołek oraz fotoreporter Kuba Atys. "Rzeczpospolita" wysyła Kamila Kołsuta.
Z redakcji Sport.pl na mundial pojadą Bartłomiej Kubiak, Dawid Szymczak i Dominik Wardzichowski. Wirtualna Polska do Kataru wysyła Pawła Kapustę, Dariusza Farona i Mateusza Skwierawskiego. Z Ringier Axel Springer Polska pracować będą na miejscu Izabela Koprowiak, Dariusz Dobek i Robert Błoński. Wysłannikami Interii będą Sebastian Staszewski, Michał Białoński i Wojciech Górski oraz fotoedytor i operator Piotr Jakóbiec.
Mundial w Katarze rozpocznie się 21 listopada i potrwa do 18 grudnia. W fazie grupowej Polska zagra z Arabią Saudyjską, Meksykiem i Argentyną.
Prawa do transmitowania mistrzostw świata mają Telewizja Polska i Polskie Radio. Mundial w Rosji cztery lata temu oglądało w TVP 1 i TVP 2 średnio 3,15 mln widzów. Najwięcej widzów miał mecz Polska-Kolumbia - do TVP 1 i TVP Sport spotkanie przyciągnęło średnio 13,63 mln widzów (z uwzględnieniem gości panelistów - 14,81 mln).
(KOZ, 05.10.2022)