TikTok usunął 113 mln filmów w drugim kwartale br. i skupia się na walce z dezinformacją
TikTok poinformował, że ponad 5,1 mln reklam zostało odrzuconych z platformy w drugim kwartale br. (fot. Unsplash)
TikTok opublikował kolejny Raport Egzekwowania Zasad Społeczności, w którym wyjawił, że w drugim kwartale br. z platformy usunięto globalnie 113 mln filmów i skasowano ponad 33 mln fałszywych kont.
W raporcie platforma podkreśla, że coraz mocniej inwestuje w walkę z dezinformacją, czego wynikiem są partnerstwa z m.in. MediaWise i National Association of Media Literacy Education, z którymi stworzono Centrum Bezpieczeństwa z treściami pomagającymi użytkownikom w ocenie informacji przekazywanych w filmach.
Czytaj też: Prezes UOKiK wydał rekomendacje dla influencerów, reklamodawców i agencji PR (pełna treść dokumentu)
Aby promować uczciwość wyborczą, TikTok tworzy Centra Wyborcze, które zapewniają dostęp do wiarygodnych informacji na temat głosowania i wyborów lokalnych. Dzięki hashtagom PSA i etykietom na filmach użytkownicy mają stały dostęp do zweryfikowanych przez WHO informacji o COVID-19 czy małpiej ospie.
Na początku br. uruchomiony został program factcheckingowy, w ramach którego zbierane i sprawdzane są nowe twierdzenia pojawiające się w sieci. Od startu tego programu w pierwszym kwartale 2022 roku TikTok zidentyfikował 33 nowe stwierdzenia zawierające dezinformację, co poskutkowało usunięciem z platformy 58 tys. filmów. Platforma nie informuje dokładnie, jakie informacje zostały wymazane.
Jak czytamy w raporcie, podjęte działania usprawniły proces wykrywania i usuwania nieprawdziwych treści. Naruszenia zasad integralności i autentyczności stanowią mniej niż 1 proc. wszystkich filmów usuniętych z platformy. 95,9 proc. treści zostało usuniętych, zanim ktokolwiek je zgłosił, natomiast 93,7 proc. w ciągu 24 godzin od publikacji. 90,5 proc. usuniętych treści nie zostało przez nikogo wyświetlonych. Ponad 5,1 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad i wytycznych dotyczących reklam.
Czytaj też: PGNiG Obrót Detaliczny wybierze agencję do realizacji kampanii o oszczędzaniu energii
(KAP, 30.09.2022)