W sierpniu kanał TVP 2 poprawił wyniki w grupach 16-49 i 16-59
W grupie ogólnej, czyli wśród widzów powyżej 4. roku życia, liderem był kanał TVP 1 (fot. Pixabay.com)
W sierpniu br. spośród głównych kanałów telewizyjnych tylko TVP 2 zanotował udziały w grupach komercyjnych 16-49 i 16-59 wyższe niż przed rokiem.
W grupie ogólnej, czyli wśród widzów powyżej 4. roku życia, liderujący TVP 1 miał w sierpniu średnio 7,87 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 8,90 proc. w sierpniu 2021 roku. Udział Polsatu spadł z 8,18 proc. do 7,15 proc., TVP 2 - z 6,75 proc. do 6,67 proc., a TVN - z 7,23 proc. do 6,21 proc.
Kolejne były kanały informacyjne TVN 24 i TVP Info. TVN 24 zwiększył udział z 5,47 proc. do 5,85 proc., a TVP Info - z 4,09 proc. do 4,91 proc.
W pierwszej dziesiątce znalazły się także: TVN Siedem - 2,88 proc. (spadek z 3,59 proc.), TV Puls - 2,74 proc. (spadek z 3,75 proc.), TV 4 - 2,58 proc. (spadek z 2,95 proc.) i Polsat News - 1,92 proc. (spadek z 1,96 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był TVN, który zmniejszył udział z 9,34 proc. do 8,19 proc. Polsat uzyskał 7,21 proc. (spadek z 9,05 proc.), TVP 2 - 4,91 proc. (wzrost z 4,75 proc.), a TVP 1 - 4,31 proc. (spadek z 5,03 proc.).
Dalej w grupie 16-49 były: TVN Siedem - 3,58 proc. (spadek z 4,36 proc.), TVN 24 - 3,54 proc. (wzrost z 3,19 proc.), TV Puls - 3,14 proc. (spadek z 4,66 proc.), TTV - 2,71 proc. (spadek z 3,12 proc.), TV 4 - 2,48 proc. (spadek z 2,75 proc.) i TVP Seriale - 2,05 proc. (wzrost z 1,72 proc.).
Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 pierwszy był Polsat, zaliczając spadek z 9,01 proc. do 7,60 proc. Drugi był TVN - 7,40 proc. (spadek z 8,29 proc.). Udział TVP 1 wynosił 5,29 proc. (spadek z 5,94 proc.), a TVP 2 - 5,25 proc. (wzrost z 4,87 proc.).
W sierpniu kategoria others unrecognized, czyli niezidentyfikowanych treści wideo (np. oglądanych na telewizorze treści z serwisów subskrypcyjnych poprzez aplikacje na Smart TV), stanowiła 9,94 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej (wzrost z 7,22 proc.), w 16-49 - 16,08 proc. (wzrost z 11,23 proc.), a w 16-59 - 13,24 proc. (wzrost z 9,21 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(MNIE, 02.09.2022)