Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 26, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spółka Google z kampanią o ukraińskich uchodźcach w Polsce, Czechach i na Słowacji

Jigsaw wybrał do kampanii Polskę, bo u nas jest najwięcej uchodźców z Ukrainy (fot. Unsplash)

Jigsaw, spółka zależna Google, rozpocznie w przyszłym tygodniu w Polsce, Czechach i na Słowacji kampanię mającą na celu walkę z dezinformacją na temat ukraińskich uchodźców, opartą na badaniach przeprowadzonych przez psychologów na dwóch brytyjskich uniwersytetach.

We współpracy z Jigsawem psychologowie z uniwersytetów w Cambridge i Bristolu stworzyli 90-sekundowe klipy mające na celu "zaszczepienie" przed szkodliwymi treściami w mediach społecznościowych.

Klipy, które będą wyświetlane w boksach reklamowych na YouTube, a także na innych platformach, takich jak Twitter, TikTok i Facebook, mają na celu pomóc identyfikować manipulacje w przekazywanych wiadomościach.

"Jeśli powiesz ludziom, co jest prawdą, a co fałszem, wiele osób będzie się spierać, ale można przewidzieć techniki, jakie zostaną wykorzystane do rozpowszechniania dezinformacji, tak jak w przypadku kryzysu ukraińskiego" - zauważył Jon Roozenbeek, główny autor raportu na temat badań przeprowadzonych przed rozpoczęciem kampanii. 

Kampania ma na celu budowanie odporności na narracje skierowane przeciwko uchodźcom, we współpracy z lokalnymi organizacjami pozarządowymi, weryfikatorami faktów, naukowcami i ekspertami od dezinformacji.

"Myślimy o tym jako o eksperymencie pilotażowym, więc nie ma absolutnie żadnego powodu, aby to podejście nie mogło być skalowane na inne kraje" - przekazała w wywiadzie Beth Goldberg, szefowa badań w Jigsaw. "Polska została wybrana, ponieważ ma najwięcej ukraińskich uchodźców” - powiedziała. Kampania potrwa przez miesiąc.

Jigsaw to inkubator stworzony przez Google. Pracuje nad rozwiązaniami technologicznymi, próbując zwalczać ekstremizm, cenzurę online, cyberataki, chronić dostęp do informacji.

(MAC, 26.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.