Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 26, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spółka Google z kampanią o ukraińskich uchodźcach w Polsce, Czechach i na Słowacji

Jigsaw wybrał do kampanii Polskę, bo u nas jest najwięcej uchodźców z Ukrainy (fot. Unsplash)

Jigsaw, spółka zależna Google, rozpocznie w przyszłym tygodniu w Polsce, Czechach i na Słowacji kampanię mającą na celu walkę z dezinformacją na temat ukraińskich uchodźców, opartą na badaniach przeprowadzonych przez psychologów na dwóch brytyjskich uniwersytetach.

We współpracy z Jigsawem psychologowie z uniwersytetów w Cambridge i Bristolu stworzyli 90-sekundowe klipy mające na celu "zaszczepienie" przed szkodliwymi treściami w mediach społecznościowych.

Klipy, które będą wyświetlane w boksach reklamowych na YouTube, a także na innych platformach, takich jak Twitter, TikTok i Facebook, mają na celu pomóc identyfikować manipulacje w przekazywanych wiadomościach.

"Jeśli powiesz ludziom, co jest prawdą, a co fałszem, wiele osób będzie się spierać, ale można przewidzieć techniki, jakie zostaną wykorzystane do rozpowszechniania dezinformacji, tak jak w przypadku kryzysu ukraińskiego" - zauważył Jon Roozenbeek, główny autor raportu na temat badań przeprowadzonych przed rozpoczęciem kampanii. 

Kampania ma na celu budowanie odporności na narracje skierowane przeciwko uchodźcom, we współpracy z lokalnymi organizacjami pozarządowymi, weryfikatorami faktów, naukowcami i ekspertami od dezinformacji.

"Myślimy o tym jako o eksperymencie pilotażowym, więc nie ma absolutnie żadnego powodu, aby to podejście nie mogło być skalowane na inne kraje" - przekazała w wywiadzie Beth Goldberg, szefowa badań w Jigsaw. "Polska została wybrana, ponieważ ma najwięcej ukraińskich uchodźców” - powiedziała. Kampania potrwa przez miesiąc.

Jigsaw to inkubator stworzony przez Google. Pracuje nad rozwiązaniami technologicznymi, próbując zwalczać ekstremizm, cenzurę online, cyberataki, chronić dostęp do informacji.

(MAC, 26.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.