Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 26, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spółka Google z kampanią o ukraińskich uchodźcach w Polsce, Czechach i na Słowacji

Jigsaw wybrał do kampanii Polskę, bo u nas jest najwięcej uchodźców z Ukrainy (fot. Unsplash)

Jigsaw, spółka zależna Google, rozpocznie w przyszłym tygodniu w Polsce, Czechach i na Słowacji kampanię mającą na celu walkę z dezinformacją na temat ukraińskich uchodźców, opartą na badaniach przeprowadzonych przez psychologów na dwóch brytyjskich uniwersytetach.

We współpracy z Jigsawem psychologowie z uniwersytetów w Cambridge i Bristolu stworzyli 90-sekundowe klipy mające na celu "zaszczepienie" przed szkodliwymi treściami w mediach społecznościowych.

Klipy, które będą wyświetlane w boksach reklamowych na YouTube, a także na innych platformach, takich jak Twitter, TikTok i Facebook, mają na celu pomóc identyfikować manipulacje w przekazywanych wiadomościach.

"Jeśli powiesz ludziom, co jest prawdą, a co fałszem, wiele osób będzie się spierać, ale można przewidzieć techniki, jakie zostaną wykorzystane do rozpowszechniania dezinformacji, tak jak w przypadku kryzysu ukraińskiego" - zauważył Jon Roozenbeek, główny autor raportu na temat badań przeprowadzonych przed rozpoczęciem kampanii. 

Kampania ma na celu budowanie odporności na narracje skierowane przeciwko uchodźcom, we współpracy z lokalnymi organizacjami pozarządowymi, weryfikatorami faktów, naukowcami i ekspertami od dezinformacji.

"Myślimy o tym jako o eksperymencie pilotażowym, więc nie ma absolutnie żadnego powodu, aby to podejście nie mogło być skalowane na inne kraje" - przekazała w wywiadzie Beth Goldberg, szefowa badań w Jigsaw. "Polska została wybrana, ponieważ ma najwięcej ukraińskich uchodźców” - powiedziała. Kampania potrwa przez miesiąc.

Jigsaw to inkubator stworzony przez Google. Pracuje nad rozwiązaniami technologicznymi, próbując zwalczać ekstremizm, cenzurę online, cyberataki, chronić dostęp do informacji.

(MAC, 26.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.