Prezes WP: o 5 proc. wzrośnie rynek reklamy internetowej w 2022 roku
- Najbliższe kwartały mogą być dla nas wyzwaniem. Widzimy, że jest spowolnienie - przyznał Jacek Świderski (fot. materiały prasowe)
Rynek reklamy internetowej urośnie w 2022 roku o 5 proc. – prognozuje Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding SA.
Jacek Świderski podczas konferencji wynikowej ocenił, że w drugim kwartale 2022 roku wydatki na reklamę internetową wzrosły o 6-8 proc., a w trzecim kwartale spodziewa się dodatniej dynamiki poniżej 6 proc.
Świderski: "Nie ma głębokiego kryzysu"
– Najbliższe kwartały mogą być dla nas wyzwaniem. Widzimy, że jest spowolnienie – przyznał Jacek Świderski. – Na pewno nie mamy do czynienia z głębokim kryzysem. Nie obserwujemy jeszcze spadków przychodów – zaznaczył prezes Wirtualna Polska Holding.
Czytaj też: Telewizji Republika ubyło dwóch akcjonariuszy
Jacek Świderski tłumaczył, że spółka Wirtualna Polska Media notowała dotychczas dwucyfrowy wzrost wpływów reklamowych. – W trzecim kwartale wzrost dwucyfrowy będzie trudny w reklamie, na pewno będzie jednocyfrowy – stwierdził, jednocześnie zaznaczając: – Co nie znaczy, że wzrost całej grupy kapitałowej nie będzie dwucyfrowy.
Prezes Wirtualna Polska Holding poinformował, że spółka nie podnosiła w ostatnim czasie cen reklam. Wyjaśnił, że wynikało to z osłabienia rynku reklamowego i niepewności, która "zawisła na nim od pierwszego dnia wybuchu wojny w Ukrainie". – Reklamodawcy stali się ostrożniejsi, więc nie są skłonni, żeby płacić więcej za reklamę, chyba że dostarczymy więcej efektów i na tym się skupiamy – dodał.
Czytaj też: ABW żąda od „Rz” sprostowania informacji o postępowaniu ws. handlarza respiratorami
(KOZ, 24.08.2022)