Tylko 12 proc. klientów HBO Max wybrało subskrypcje z reklamami. Ostrzeżenie dla Netflixa
Wersja HBO Max z reklamami jest w USA o 5 dol. tańsza, a jednak nie cieszy się powodzeniem (fot. materiały prasowe)
Według szacunków serwisu Antenna, na koniec drugiego kwartału 2022 roku tylko 12 proc. klientów HBO Max w Stanach Zjednoczonych subskrybuje tańszą wersję z reklamami.
Według ostatnich danych, subskrybujących zarówno wersję bez reklam, jak i z reklamami, jest w USA 15,1 mln. HBO Max opcję z reklamami - w cenie 9,99 dol. miesięcznie - uruchomił w czerwcu 2021 roku. Nastąpiło to nieco ponad rok po uruchomieniu usługi bez reklam 27 maja 2020 r. - za 14,99 dol. miesięcznie.
Antenna podaje, że od czerwca 2021 r. do końca grudnia 2021 opcja HBO Max z reklamami odpowiadała za 18 proc. wszystkich przyłączeń abonentów. Tak stało się w okresie, kiedy platforma zaoferowała listę filmów kinowych Warner Bros. - dostępnych tego samego dnia co w kinach, ze względu na pandemię.
Kiepskie wyniki wersji serwisu z reklamami to według ekspertów kiepski prognostyk dla mających włączać takie wersje Disney+, a przede wszystkim dla Netflixa, chcącego w ten sposób powstrzymać odpływ abonentów, co przydarzyło mu się po raz pierwszy od ponad dekady.
(MAC, 10.08.2022)