Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 29, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce, znacząco wyprzedza konkurentów

Kolporter zostawił w tyle Garmond (13,6 tys. punktów sprzedaży) i Ruch (11,5 tys.) (fot. materiały prasowe)

Firma Kolporter ma największe udziały w rynku dystrybucji prasy – wynika z badania Izby Wydawców Prasy. Dysponuje też największą – na poziomie 21 tysięcy – liczbą punktów sprzedaży detalicznej.

Jak wynika z badań Izby Wydawców Prasy, Kolporter w lutym 2022 roku miał 57,81 proc. udziału w rynku dystrybucji prasy, co oznacza wzrost o 2,99 pkt proc. względem analogicznego okresu w 2021 roku. Na kolejnych miejscach były: Ruch z 21,56 proc. (spadek o 2,19 pkt proc.) i Garmond Press z 15,33 proc. (spadek o 0,89 pkt proc.).

Czytaj też: RPO ma dwa tygodnie na apelację ws. przejęcia Polska Press przez PKN Orlen

Kolporter dysponuje największą liczbą punktów sprzedaży detalicznej – 21 tys. Drugi pod tym względem jest Garmond (13,6 tys.), który zwiększył liczbę punktów sprzedaży detalicznej w stosunku do 2021 roku o 1650. Najmniej punktów, bo 11,5 tysiąca, ma Ruch, który zredukował liczbę punków o 2908 względem 2021 roku. 

Gdy wziąć pod uwagę kanały dystrybucji wydań cyfrowych, badania IWP – zrealizowane na podstawie danych od wydawców – wykazują, że dystrybucję tę wydawcy prowadzą w znacznym stopniu samodzielnie. Dystrybucja własna to niemal 62 proc. całego rozpowszechniania płatnego wydań cyfrowych. Około 33 proc. łącznego udziału w rynku ma firma e-Kiosk poprzez swe platformy dystrybucyjne (e-Kiosk, e-Gazety i Nexto). Publio, Amazon, AppStore i Google Play mają łącznie ok. 2 proc. udziału, a ok. 3 proc. to inne kanały dystrybucji wydań cyfrowych.

Badanie Izby Wydawców Prasy zostało przeprowadzone na podstawie danych o nakładach uzyskanych od 24 wydawców i grup wydawniczych, w tym wydawców niemal wszystkich ukazujących się wówczas dzienników (poza „Naszym Dziennikiem”). Zbadany nakład to ok. 65 proc. łącznego nakładu wszystkich (w tym bezpłatnych) tytułów w Polsce, oszacowanego na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego.

Czytaj też: Wyniki prac Państwowej Inspekcji Pracy w RAS Polska objęte tajemnicą

Jak wynika ze sprawozdań finansowych w 2021 roku, spółka Kolporter miała przychody netto ze sprzedaży niższe w porównaniu z 2020 rokiem o 2,25 proc. i wyniosły 1,17 mld zł. Natomiast grupa kapitałowa Ruch osiągnęła wzrost przychodów w 2021 roku o 45,7 proc., do 891,67 mln zł. Wynik netto firmy zmalał z 18,1 mln zł zysku do 42,95 mln zł. Garmond Press jeszcze nie podał wyników za 2021 rok, ale w 2020 jego przychody wyniosły 233 mln zł i spadły o 11,81 proc. w porównaniu z 2019 rokiem. Firma zakończyła rok z wynikiem 5,82 mln zł na minusie.

(BAE, 29.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.