Trójka straciła 30,4 proc. przychodów reklamowych. W górę Program I PR
Przychody reklamowe radiowej Trójki spadły o 30,4 proc. (fot. mat.pras.)
Program III Polskiego Radia pogrąża się nie tylko pod względem słuchalności, ale także finansowo. Duże wzrosty w przychodach reklamowych notuje za to radiowa Jedynka.
Ze sprawozdania Polskiego Radia złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że Program I Polskiego Radia z reklam w 2021 roku uzyskał 19,9 mln zł, co oznacza wzrost o 52,3 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. Wpływy od reklamodawców bezpośrednich wyniosły 15,1 mln zł (wzrost o 61,1 proc.), a od klientów agencyjnych - 4,8 mln zł (wzrost o 29,8 proc.).
Zupełnie inaczej wygląda sytuacja z radiową Trójką. Program III Polskiego Radia zanotował 15,2 mln zł wpływów reklamowych, tj. o 30,4 proc. mniej niż w 2020 roku. Od klientów bezpośrednich zdobył 9,6 mln zł (o 21,7 proc. mniej), a od klientów agencyjnych - 5,6 mln zł (o 41,4 proc. mniej).
Łączne wpływy Polskiego Radia z tytułu sprzedaży czasu reklamowego oraz umów sponsorskich i produkcji reklam w 2021 roku wyniosły 39,7 mln zł i były o 1,3 proc. wyższe niż w 2020 roku.
W strukturze przychodów reklamowych uzyskiwanych przez spółkę udział segmentu klientów bezpośrednich wzrósł z 62 proc. w 2020 roku do 70 proc. w 2021.
Polskie Radio w sprawozdaniu podało również wysokość przychodów w podziale na kwartały. Spółka w pierwszym kwartale 2021 roku z reklam i sponsoringu miała 8,8 mln zł przychodów (spadek o 26,9 proc.), w drugim kwartale - 9,4 mln zł (wzrost o 16,3 proc.), w trzecim kwartale - 9,2 mln zł (wzrost o 1,7 proc.), a w czwartym kwartale - 12,4 mln zł (wzrost o 22,2 proc.).
W ostatniej fali badania Radio Track (marzec-maj 2022) słuchalność radiowej Jedynki urosła (z 4,4 proc. do 4,7 proc), a Trójki - zmalała (z 2,5 proc. do 1,9 proc.).
(KOZ, 13.07.2022)