Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 13, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN 24 i TVP Sport najmocniejsze na Facebooku. Gorzej "Nie" i "Newsweek Polska"

TVN 24 ma sporo newsów, nie dziwi więc popularność w mediach społecznościowych (screen: TVN 24)

Profil TVN 24 był najpopularniejszym profilem medialnym na Facebooku w czerwcu - informuje Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Zaraz za nim uplasował się profil TVP Sport, który na drugie miejsce przeskoczył z dziewiątego.

Profil TVN 24 był w czerwcu najaktywniejszym profilem medialnym na Facebooku. Opublikował 2,1 tys. postów i wygenerował 1,7 mln interakcji. Jego posty komentowano 321 tys. razy i udostępniano 63 tys. razy.

Na drugim miejscu zestawienia przygotowanego przez IBIiMS znalazł się profil TVP Sport z 1,1 mln interakcji. Jeszcze w maju ten facebookowy profil znajdował się na dziewiątym miejscu. Na trzecim miejscu sklasyfikowano Fakt24.pl, który zebrał 984 tys. interakcji.

Najwięcej nowych obserwujących zyskała grupa Goniec.pl, której profil zaczęło obserwować 167 tys. nowych użytkowników. Takiej dynamiki nie zaliczył ani profil TVN24 (3,5 tys. nowych obserwujących), ani TVP Sport, do którego dołączyło 1,9 nowych fanów.

W czerwcu użytkownicy Facebooka nieco stracili zainteresowanie tygodnikiem "NIE", który z drugiego miejsca spadł na czwarte, a także "Newsweekiem Polska", który w rankingu popularności spadł z dziesiątego na piętnaste miejsce. Z miejsca trzynastego na siódme awansowały za to "WP SportoweFakty", a "Onet Wiadomości" wskoczył z miejsca dwunastego na szóste.

Popularność profili facebookowych ma się nijak do popularności samych postów. W czerwcu najpopularniejszy post o śmierci Jurija Szatunowa, wokalisty zespołu Laskowyj Maj opublikował profil Polo TV. Polubiło go 70 tys. użytkowników, a skomentowało 4,1 tys. Drugim pod względem popularności był post portalu OKO.press o obchodach urodzin braci Kaczyńskich na Wawelu. Trzecie miejsce zajął post o uratowanej przez człowieka wronie, która przywiązała się do swojego opiekuna, opublikowany przez polską część międzynarodowego portalu "Newsner" należącego do zarządzającej kontentem internetowym grupy Caybon. 

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych powołany dwa lata temu przez spółkę technologiczną Edge NPD, skupioną na walce z dezinformacją, zajmuje się badaniami w zakresie skutecznego dotarcia do odbiorców w kanałach social media i internecie oraz analizy sentymentu i emocji w zakresie społecznych oczekiwań. Wyniki swoich badań udostępnia organizacjom pożytku publicznego, jednostkom samorządowym oraz instytucjom komercyjnym. 

(PAR, 13.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.