Marcin Kowalczyk dyrektorem transformacji cyfrowej Grupy Radiowej Agory, odchodzi Jarosław Śliżewski
![](/images/contents/photo_71722_1657621382_big.jpg)
Marcin Kowalczyk objął nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. transformacji cyfrowej Grupy Radiowej Agory (fot. materiały prasowe)
Marcin Kowalczyk został dyrektorem ds. transformacji cyfrowej w Grupie Radiowej Agory. Ze spółki odchodzi dyrektor obszarów cyfrowych Jarosław Śliżewski.
Na nowo utworzonym stanowisku Marcin Kowalczyk będzie rozwijał strategiczną dla Grupy Radiowej Agory cyfrową obecność jej marek w internecie oraz przejmie odpowiedzialność za wszystkie przychody z kanałów elektronicznych i powiązane z nimi produkty, w tym ofertę subskrypcyjną Tok FM.
Bezpośrednimi przełożonymi Marcina Kowalczyka są Maciej Strzelecki (prezes Grupy Radiowej Agory) i Adam Fijałkowski (wiceprezes Grupy Radiowej Agory).
Marcin Kowalczyk poprzednio pracował w wydawnictwie PWN jako dyrektor ds. strategii subskrypcyjnej i rozwoju platform oraz dyrektor ds. e-commerce i marketingu.Od 2018 roku jako VP media sector Deep.BI, spółki dostarczającej rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji m.in. dla mediów, brał udział w projektach rozwoju modeli subskrypcyjnych dla polskich i europejskich wydawców. W przeszłości odpowiadał m.in. za strategię cyfrową Gremi Media (wydawcy "Rzeczpospolitej" i "Parkietu"), był też członkiem zarządu, a potem prezesem E-Kiosku.
Jednocześnie z Grupy Radiowej Agory odchodzi w tym roku Jarosław Śliżewski, który od stycznia 2018 roku pełnił funkcję dyrektora obszarów cyfrowych Grupy Radiowej Agory. "Jest on jednym z autorów sukcesu oferty subskrypcyjnej Tok FM oraz koncepcji rozwoju marek GRA w świecie cyfrowym" - napisała Agora w komunikacie.
W kolejnych miesiącach Śliżewski będzie finalizował rozpoczęte projekty i współpracował z Marcinem Kowalczykiem. Przed rozpoczęciem współpracy z Grupą Radiową Agory Jarosław Śliżewski od 1991 roku pracował w Agorze i jej spółkach zależnych. Był m.in. dziennikarzem, a także współzałożycielem portalu Gazeta.pl i serwisu Wyborcza.pl, w tym współtwórcą pierwszych płatnych produktów cyfrowych. Był też wiceprezesem spółki Green Content, nadawcy telewizji Metro.
Na koniec marca 2022 roku z oferty subskrypcyjnej Premium Tok FM korzystało 26,2 tys. użytkowników. Przychody ze sprzedaży usługi w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku urosły o 22,8 proc. Agora zapowiadała, że na koniec 2022 roku Tok FM będzie miało 30 tys. subskrybentów. Prezes Agory Bartosz Hojka w marcu przyznał, że spółka podtrzymuje ten cel, ale dodał: "To będzie piekielnie trudne, ale zespół radia staje na głowie, żeby ten cel dowieźć".
(KOZ, 12.07.2022)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)