Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 12, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marcin Kowalczyk dyrektorem transformacji cyfrowej Grupy Radiowej Agory, odchodzi Jarosław Śliżewski

Marcin Kowalczyk objął nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. transformacji cyfrowej Grupy Radiowej Agory (fot. materiały prasowe)

Marcin Kowalczyk został dyrektorem ds. transformacji cyfrowej w Grupie Radiowej Agory. Ze spółki odchodzi dyrektor obszarów cyfrowych Jarosław Śliżewski.

Na nowo utworzonym stanowisku Marcin Kowalczyk będzie rozwijał strategiczną dla Grupy Radiowej Agory cyfrową obecność jej marek w internecie oraz przejmie odpowiedzialność za wszystkie przychody z kanałów elektronicznych i powiązane z nimi produkty, w tym ofertę subskrypcyjną Tok FM.

Bezpośrednimi przełożonymi Marcina Kowalczyka są Maciej Strzelecki (prezes Grupy Radiowej Agory) i Adam Fijałkowski (wiceprezes Grupy Radiowej Agory).

Marcin Kowalczyk poprzednio pracował w wydawnictwie PWN jako dyrektor ds. strategii subskrypcyjnej i rozwoju platform oraz dyrektor ds. e-commerce i marketingu.Od 2018 roku jako VP media sector Deep.BI, spółki dostarczającej rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji m.in. dla mediów, brał udział w projektach rozwoju modeli subskrypcyjnych dla polskich i europejskich wydawców. W przeszłości odpowiadał m.in. za strategię cyfrową Gremi Media (wydawcy "Rzeczpospolitej" i "Parkietu"), był też członkiem zarządu, a potem prezesem E-Kiosku.

Jednocześnie z Grupy Radiowej Agory odchodzi w tym roku Jarosław Śliżewski, który od stycznia 2018 roku pełnił funkcję dyrektora obszarów cyfrowych Grupy Radiowej Agory. "Jest on jednym z autorów sukcesu oferty subskrypcyjnej Tok FM oraz koncepcji rozwoju marek GRA w świecie cyfrowym" - napisała Agora w komunikacie.

W kolejnych miesiącach Śliżewski będzie finalizował rozpoczęte projekty i współpracował z Marcinem Kowalczykiem. Przed rozpoczęciem współpracy z Grupą Radiową Agory Jarosław Śliżewski od 1991 roku pracował w Agorze i jej spółkach zależnych. Był m.in. dziennikarzem, a także współzałożycielem portalu Gazeta.pl i serwisu Wyborcza.pl, w tym współtwórcą pierwszych płatnych produktów cyfrowych. Był też wiceprezesem spółki Green Content, nadawcy telewizji Metro. 

Na koniec marca 2022 roku z oferty subskrypcyjnej Premium Tok FM korzystało 26,2 tys. użytkowników. Przychody ze sprzedaży usługi w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku urosły o 22,8 proc. Agora zapowiadała, że na koniec 2022 roku Tok FM będzie miało 30 tys. subskrybentów. Prezes Agory Bartosz Hojka w marcu przyznał, że spółka podtrzymuje ten cel, ale dodał: "To będzie piekielnie trudne, ale zespół radia staje na głowie, żeby ten cel dowieźć".

(KOZ, 12.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.