Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 04, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lepszy szef - kampania marki Dell stała się wiralem

Szósty call longiem, drętwiejący nadgarstek i nietknięty do wieczora lunch z pudełka? Czas zmienić swojego szefa!

Press

Dell jest jednym z największych dostawców komputerów – sprzętu, który podczas pandemii stał się jednocześnie zbawieniem i przekleństwem. Kiedy rynkowa konkurencja zalewała odbiorców sprzedażowym kontentem, my obserwowaliśmy najbardziej narażoną na utratę work-life balance grupy – menedżerów i pracowników korporacji. To oni odczuwali coraz większe zmęczenie i wypalenie zawodowe. Świadomi, że nowoczesna technologia nie rozwiąże prawdziwego problemu pracy zdalnej, stworzyliśmy kampanię zachęcającą do zadbania o swój dobrostan, czyli znalezienia wspólnego języka z wewnętrznym szefem. Kampania „Lepszy szef” jest przykładem tego, jak zbudowana na 152 wiarygodnym insighcie strategia kreatywna rozwiązuje wymagający brand challenge.

CEL & BRAND CHALLENGE

Głównym celem kampanii było wzmocnienie marki Dell w świadomości klientów, jako najlepszego partnera w pracy zdalnej oraz firmy rozumiejącej ich potrzeby. Jednak po dwóch latach pandemii rozwiązania przeznaczone do pracy z domu zostały omówione niemal w każdy możliwy sposób. Z naszych obserwacji wynikało, że branża technologiczna skupiała się głównie na możliwościach technicznych sprzętu, ale w jej komunikacji brakowało świeżości i zrozumienia problemów, z jakimi faktycznie zmagali się pracownicy w domowych biurach, tj. przepracowania i wypalenia. Szybko zrozumieliśmy, że największym wyzwaniem dla marki Dell, jako dostawcy sprzętu technologicznego, będzie konfrontacja z cyfrowym zmęczeniem i zaproponowanie użytkownikom sprzętu wiarygodnych rozwiązań tego problemu.

– W Dell Technologies kierujemy się jedną prostą zasadą: w centrum naszego zainteresowania zawsze stawiamy człowieka. Dlatego technologie mają wspierać go w codziennym życiu, a nie przytłaczać i ograniczać – mówi Ewa Jarzemska, EMEA field communications and PR senior manager w Dell Technologies.

Press

IDEA

Pierwsze doniesienia naukowe i medialne, rozmowy z pracownikami i klientami, a także własne doświadczenia wypracowane podczas warsztatów fokusowych doprowadziły nas do próby zrozumienia specyficznego problemu pracy zdalnej – trudności z utrzymaniem dobrostanu psychicznego, fizycznego i cyfrowego. Research pokazał, że wszyscy mierzyliśmy się z podobnymi wyzwaniami: pomijaniem posiłków, brakiem ruchu, czasu dla bliskich oraz z nieodpowiednio przygotowanym stanowiskiem pracy. Wśród problemów często pojawiała się „wewnętrzna presja”. Momentem zwrotnym w procesie strategicznym było zrozumienie, że podczas pracy zdalnej każdy z nas staje się freelancerem, któremu non stop towarzyszy wewnętrzny szef. Może stać się naszym największym wrogiem lub sprzymierzeńcem.

EGZEKUCJA

Bohater trzech tragikomicznych spotów wideo, w którego rolę wciela się Łukasz Simlat, zmaga się z dylematami osób pracujących zdalnie. Na landing page kampanii znalazły się webinary i artykuły stworzone we współpracy ze specjalistami od technologii, zdrowia fizycznego i psychicznego. W ramach akcji nawiązaliśmy współpracę z kilkunastoma mediami (info, biz, tech, channel, IT, lifestyle). Kampania SOME obejmowała działania płatne i organiczne na profilach LinkedIn, Facebook i YouTube.

WYNIKI

Kampania stała się wiralem – w ciągu tygodnia pierwszy spot udostępniony na kontach LinkedIn pracowników Dell zyskał 10K reakcji i 290K wyświetleń, organicznie! Najbardziej jednak cieszył nas feedback społeczności: tysiące komentarzy i wiadomości prywatnych, utożsamiających się z postacią Artura. Odbiorcy chwalili markę za rozumienie ich bolączek i dziękowali za uświadomienie, że zmiana jest konieczna, a co najważniejsze możliwa. Influencerzy biznesowi oraz dziennikarze okrzyknęli Dell pierwszą firmą w Polsce, która otwarcie pokazała prawdziwy obraz home office – i to w sposób nieszablonowy oraz pełen empatii. Kampania osiągnęła wszystkie założone KPI w czasie krótszym niż planowany: 1,5 mln wyświetleń spotów, 3 mln wyświetleń reklam i dotarcie na poziomie 490K.

KAMPANIA W OCENIE IAA POLSKA

Łukasz Papuda, global marketing expert Allianz, uczestnik programu liderskiego IAA Polska Marketing Masterminds

Kampania Della to przykład dobrze wykonanej pracy na wielu etapach procesu kreatywnego. Po pierwsze – celnie zdefiniowano problem, który będzie istotny dla grupy docelowej w danym czasie. Po drugie – w temacie wszystkim znanym i mocno wyeksploatowanym (praca zdalna), udało się znaleźć świeży insight i ubrać go w wyróżniającą się kreację. „Wewnętrzny szef” to pomysł prosty, a zarazem niezwykle celny, wzbudzający u odbiorcy to miłe uczucie, że inni postrzegają świat podobnie jak on. Wiarygodność kampanii wzmacnia fakt, że to właśnie dystrybutor sprzętu IT mówi nam, że powinniśmy czasem odejść od komputera. Zorientowany na człowieka przekaz, będący niejako w kontrze do tradycyjnego rozumienia mechanizmów rynkowych, pokazuje mądrą strategię budowania marki i odpowiedzialnego biznesu.

(04.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.