Apple TV+ i Disney+ z największym przyrostem subskrypcji na Wyspach Brytyjskich
BARB zbiera dane dotyczące oglądalności i ocen programów telewizyjnych oraz serwisów streamingowych w Wielkiej Brytanii (Mika Baumeister on Unsplash)
Według badań Broadcasters Audience Research Board (BARB) w Wielkiej Brytanii w pierwszym kwartale 2022 roku najwięcej subskrypcji spośród serwisów streamingowych przybyło Disney+ i Apple TV+.
W sumie 19,57 mln gospodarstw domowych miało dostęp do usług wideo na żądanie, co w porównaniu z poprzednim kwartałem stanowi wzrost o blisko pół miliona. Co najmniej 13,2 mln subskrybuje przynajmniej dwie usługi (46,3 proc. wszystkich gospodarstw), w porównaniu z 12,4 mln w ostatnim kwartale ub.r.
Na koniec marca dostęp do Disney+ miało 6,53 mln subskrybentów. Wzrost z 5,49 mln na końcu grudnia daje przyrost o 19 proc. Najwięcej urosło Apple TV+ - o 27 proc., choć wzrost następował na niższych poziomach: z 1,24 mln na 1,57 mln.
Wbrew globalnym spadkowym tendencjom nadal najwięcej subskrypcji ma Netflix - 17,29 mln. Wzrost był niewielki - o 3 proc. (z 16,79 mln), jednak nie był to spadek.
Drugi pod względem liczby subskrypcji Amazon Prime Video miał 13,35 mln, ze wzrostem o 6 proc. (z 12,57 mln). Now TV - 2,13 mln, wzrost o 4 proc. (z 2,06 mln).
HBO Max ze względu na umowę ze Sky na Wyspach na razie nie funkcjonuje. W środę w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii został uruchomiony Paramount+, ale w tym zestawieniu będzie mógł zafunkcjonować dopiero za pół roku.
(MAC, 24.06.2022)