Bonnier Business Polska poprawił wyniki finansowe w 2021 roku
Ze sprzedaży reklam m.in. na Pb.pl i w "Pulsie Biznesu" wydawca zarobił 22,63 mln zł (screen Pb.pl)
Bonnier Business Polska, wydawca dziennika "Puls Biznesu" oraz serwisów Pb.pl i Bankier.pl, w 2021 roku miał 62,39 mln zł przychodów ze sprzedaży. Zysk netto spółki wzrósł do 4,25 mln zł.
Przychody netto ze sprzedaży spółki Bonnier Business Polska w 2021 roku wzrosły o 11,53 proc. - do 62,39 mln zł. Przychody ze sprzedaży egzemplarzowej wyniosły 12,86 mln zł, ze sprzedaży powierzchni reklamowej - 22,63 mln zł, ze sprzedaży e-commerce - 18,55 mln zł, a ze sprzedaży usług sponsoringowych oraz uczestnictwa - 7,87 mln zł.
Koszty działalności operacyjnej spółki były nieznacznie wyższe niż rok wcześniej (o 1,95 proc.) i wyniosły 57,1 mln zł. Koszty wynagrodzeń wzrosły o 8,58 proc., do 20,34 mln zł. W ubiegłym roku Bonnier zatrudniał 187 osób.
W 2021 roku spółka wypracowała zysk netto 4,25 mln zł - rok wcześniej było to 1,06 mln zł. Zarząd proponuje przeznaczyć zysk na pokrycie strat spółki z lat ubiegłych.
W sprawozdaniu zarząd tłumaczy, że pandemia przyśpieszyła przejście z subskrypcji gazety papierowej na subskrypcję online. Obostrzenia dotyczące możliwości organizowania imprez i szkoleń stacjonarnych wymusiły na spółce reorganizację biznesu i przeniesienie aktywności eventowych do przestrzeni online, bez negatywnego skutku dla przychodowości tego obszaru. Nie odnotowano także spadku w sprzedaży reklamy.
(BAE, 23.06.2022)