Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Teksty WP są wspomagane przez AI. Prezes tłumaczy  |  Biuro korporacyjne Polskiego Radia  |  Najczęściej cytowane medium  |  W Bauerze i AKPA Press mają powstać dwa odrębne zakładowe fundusze świadczeń socjalnych  |  Nju Mobile po przetargu  |  Grupa Kino Polska ze wzrostem  |  "Ukryta prawda" zapewnia TVN pozycję wicelidera  |  Widownia serialu "Uroczysko" z Antonim Królikowskim  |  Inne pasmo programu TVP 2  |  Dunikowska-Paź twarzą kampanii TVP 1  |  Grupa Play ma 2,12 mln klientów  |  Radio Leliwa uruchomiło kolejny nadajnik  |  Redaktorka naczelna Wizaz.pl  |  Grupa PTWP zmienia newslettery  |  Kryzys na rynku książki  |  PGE wybrała  |  Unia Owocowa poszukuje agencji  |  UPEMI zapowiada powtórkę  |  Dwóch wysłanników rosyjskich mediów zginęło w obwodzie ługańskim  |  Szef TikToka ds. globalnego biznesu ustąpi ze stanowiska  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 08, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ruch SA znacząco zwiększył przychody, ale 2021 rok zamknął na minusie

Spółka Ruch SA w 2021 roku wypracowała 891,72 mln zł przychodu (fot. Piotr Molecki/East News)

W 2021 spółka Ruch SA zwiększyła przychody o 45,72 proc., ale zanotowała stratę netto w wysokości 52,18 mln zł wobec zysku rok wcześniej.

Jak podano w sprawozdaniu złożonym w Krajowym Rejestrze Sądowym, spółka Ruch SA w 2021 roku wypracowała 891,72 mln zł przychodu, co oznacza wzrost o 45,72 proc. Wpływy ze sprzedaży towarów i materiałów wzrosły o 57,69 proc. - do 795,62 mln zł. Ze sprzedaży wydawnictw pochodziło 214,73 mln zł, a z prasy w prenumeracie - 29,66 mln zł. Sprzedaż detaliczna przyniosła 543,97 mln zł przychodów (wzrost o 118,85 proc.).

W 2021 roku poziom kosztów operacyjnych w spółce wzrósł o 10,6 mln zł w stosunku do 2020 roku i wyniósł 285,1 mln zł. Oznacza to wzrost o 3,8 proc. Koszty wynagrodzeń spadły o 4 proc., z 29,78 mln zł do 28,59 mln zł. 

W 2021 roku Ruch SA dnotował stratę netto w wysokości 52,18 mln zł, co stanowi pogorszenie wyniku w stosunku do roku poprzedniego. Z uwagi na osiągnięcie wysokiego przychodu przez spółkę w 2020 roku z tytułu umorzenia kredytu, dane związane z działalnością operacyjną nie są porównywalne z rokiem poprzednim. EBITDA była ujemna i wyniosła 39,84 mln zł.

W sprawozdaniu spółka tłumaczy, że w zakresie kolportażu prasy planowana jest kontynuacja działań ukierunkowanych na poprawę rentowności działalności poprzez optymalizację sieci logistycznej, renegocjacje warunków handlowych oraz udoskonalenie oferty sprzedaży - zarówno w sieci własnej, jaki i w punktach partnerskich czy tych posiadanych przez sieci handlowe. Podkreśla zarazem, że jej celem jest istotna poprawa rentowności tej części działalności spółki pomimo spadającego popytu na prasę drukowaną. Optymalizacja sieci logistycznej i  renegocjacje warunków handlowych pozwalają planować rozwój sprzedaży poprzez pozyskiwanie nowych klientów.

(BAE, 08.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.