Wirtualna Polska z wyższym zyskiem i przychodami w pierwszym kwartale 2022 roku
Wirtualna Polska Holding poprawiła wyniki w pierwszym kwartale 2022 roku (fot. materiały prasowe)
Wirtualna Polska Holding SA w pierwszym kwartale 2022 roku zwiększyła zysk netto o ponad 65 proc. w porównaniu z 2021 rokiem. Wirtualna Polska rozwija też usługi subskrypcyjne, z tego powodu nabyła akcje spółki Audioteka SA.
Przychody Wirtualnej Polski ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosły ponad 213 mln zł i były wyższe o 19 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Czytaj też: "Gazeta Pomorska" liderem sprzedaży dzienników regionalnych w pierwszym kwartale
Segment online przyniósł spółce 207,26 mln zł (wzrost o 19,9 proc.), z czego 202,34 mln zł stanowiły przychody gotówkowe (wzrost o 18,9 proc.). Z kolei segment telewizyjny dał spółce 5,89 mln zł, a jego wpływy były o 2,5 proc. niższe niż rok wcześniej.
Zysk netto spółki przekroczył 45,12 mln zł, co oznacza wzrost o 65 proc., a skorygowana EBITDA wyniosła ponad 72 mln zł.
– W pierwszym kwartale wyniki napędzał e-commerce, zwłaszcza Wakacje.pl, który potroił przychody i osiągnął wyniki wyższe od tych sprzed pandemii. Kilkunastoprocentowy wzrost notujemy również w sprzedaży reklamy internetowej – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding SA.
Czytaj też: Spółki kontrolowane przez Solorza chcą skupić do 35 mln akcji Cyfrowego Polsatu
Wirtualna Polska rozwija usługi subskrypcyjne. Wśród nich WP Pilot, który oferuje dostęp do telewizji online. Trwają również prace nad uruchomieniem wersji abonamentowej radia internetowego Open FM. WP posiada ponadto 6,5 proc. akcji w spółce Audioteka SA, będącej liderem polskiego rynku audiobooków, która w bibliotece ma ponad 20 tys. tytułów. Wirtualna Polska jest zainteresowana zwiększeniem swojego udziału w tej spółce.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (Wakacje.pl, Nocowanie.pl), wyposażenia wnętrz (Homebook.pl) i projektowania domów (Extradom.pl), usług finansowych (Totalmoney.pl) oraz motoryzacji (Superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel w kwietniu 2022 roku z produktów internetowych WP korzystało 22 mln Polaków.
Czytaj też: Reakcje po nominacji Dawida Wildsteina na wicedyrektora radiowej Trójki
(BAE, 17.05.2022)