Nielsen: w kwietniu główne anteny telewizyjne straciły, zyskały telewizje informacyjne
Zbrojny atak Rosji na Ukrainę zwiększył zainteresowanie widzów kanałami informacyjnymi (fot. Jeshoots.com/Pexels.com)
W kwietniu 2022 roku TVP 1 był liderem oglądalności wśród wszystkich widzów. W grupie 16-49 najwyższy udział w widowni telewizyjnej uzyskał TVN, a w 16-49 prowadził Polsat.
W grupie ogólnej, czyli wśród widzów powyżej 4. roku życia, TVP 1 uzyskał 7,8 proc., co oznacza spadek z 9,29 proc. w kwietniu 2021 roku. Udział Polsatu spadł z 8,46 proc. do 7,16 proc., TVP 2 - z 8,13 proc. do 6,57 proc., a TVN - z 7,18 proc. do 6,48 proc.
Oglądalność zwiększyły rok do roku kanały informacyjne, na co wpłynęła wojna w Ukrainie. TVN 24 zanotował wzrost z 5,06 proc. do 5,89 proc., TVP Info - z 3,86 proc. do 5,85 proc., a Polsat News - z 2,05 proc. do 2,18 proc.
W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TV Puls - 3,34 proc. (spadek z 3,74 proc.), TVN Siedem - 3,3 proc. (spadek z 3,77 proc.) i TV 4 - 2,93 proc. (spadek z 3,52 proc.).
Widownia w grupie 16-49
W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera utrzymał TVN, zdobywając 8,35 proc. wobec 9,52 proc. rok wcześniej. Stacja zwiększyła przewagę nad Polsatem, który zanotował spadek z 9,25 proc. do 7,79 proc. Udział TVP 2 wynosił 5,06 proc. (spadek z 5,99 proc.), a TVP 1 - 4,59 proc. (spadek z 5,11 proc.).
Kolejne w grupie 16-49 były stacje: TVN Siedem - 4,17 proc. (spadek z 4,96 proc.), TV Puls - 3,95 proc. (spadek z 4,48 proc), TVN 24 - 3,79 proc. (wzrost z 3,2 proc.), TTV - 3,22 proc. (spadek z 3,56 proc.), TV 4 - 2,79 proc. (spadek z 3,18 proc.) i TVP Info - 2,77 proc. (wzrost z 1,64 proc.).
Widownia w grupie 16-59
Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 pierwsze miejsce należało do Polsatu z 7,69 proc. udziału (spadek z 9,25 proc.). Udział TVN wynosił 7,53 proc. (spadek z 8,49 proc.), TVP 1 - 5,39 proc. (spadek z 6,12 proc.), a TVP 2 - 5,2 proc. (spadek z 6,09 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 06.05.2022)