Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 05, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PAP udało się zamknąć 2021 rok zyskiem netto

Prezesem PAP jest Wojciech Surmacz. Na wynagrodzenia zarządu agencja wydała w 2021 roku 782 tys. zł (fot. Jakub Kamiński/East News)

Polska Agencja Prasowa w 2021 roku miała 707 tys. zł zysku netto przy 56,6 mln zł przychodów ze sprzedanych produktów - wynika ze sprawozdania spółki, do którego dotarł "Presserwis".

W porównaniu z 2020 rokiem przychody PAP ze sprzedanych produktów wzrosły o 9,3 proc. Uwzględniając zmianę stanu produktów (zmniejszenie o 1,8 mln zł), przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi wyniosły 54,8 mln zł, co oznacza wzrost o 8,7 proc.

Prawie 18 mln zł z dotacji dla PAP

Niemal połowę wpływów ze sprzedaży (49,3 proc.) zapewnił agencji segment media, którego przychody wzrosły o 6,3 proc., do 27,1 mln zł. Segment informacja biznesowa wygenerował 9,4 mln zł przychodów (spadek o 0,4 proc.), fotografia - 7,4 mln zł (wzrost o 10,9 proc.), a Centrum Prasowe - 9,4 mln zł (wzrost o 62,5 proc.). Wzrost w tym ostatnim segmencie - jak tłumaczy PAP w sprawozdaniu - wynikał z większej liczby zrealizowanych konferencji - w 2020 roku działalność ta była mocno ograniczona z powodu pandemii i lockdownu.

Czytaj też: Polskie Radio zakończyło 2021 rok na minusie

Pozostałe przychody operacyjne PAP wzrosły o 27,8 proc., do 19,3 mln zł - z dotacji pochodziło 17,6 mln zł (wzrost o 37,8 proc.). 

Koszty działalności operacyjnej PAP zwiększyły się o 4,7 proc. i wyniosły 73,6 mln zł. Najwięcej pochłonęły wynagrodzenia - 40,5 mln zł (wzrost o 1 proc.). Na koniec 2021 roku w PAP pracowało 389 osób, o jedną mniej niż rok wcześniej. Liczba dziennikarzy zatrudnionych w agencji spadła z 281 do 278. Miesięczna płaca brutto w 2021 roku w PAP wynosiła 7434 zł, a wśród dziennikarzy - 7483 zł. Średnia pensja wzrosła o ok. 3 proc. względem 2020 roku.

Wynagrodzenie zarządu PAP rok do roku zmniejszyło się o 1,2 proc., do 782 tys. zł.

PAP zakończyła 2021 roku z 707 tys. zł zysku netto, podczas gdy w 2020 roku poniosła 4,7 mln zł straty.

Czytaj też: TVP w 2021 roku zwiększyła koszty i zmniejszyła zysk

(KOZ, 05.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.