Discovery w pierwszym kwartale br. zarobił 456 mln dol. na czysto
Discovery po połączeniu z WarnerMedia tworzy koncern Warner Bros. Discovery (fot. Wikimedia Commons/faceless b)
Discovery podał wyniki za pierwszy kwartał br., stanowiący ostatni okres rozliczeniowy przed zamknięciem fuzji z WarnerMedia. Zanotował wtedy wzrost przychodów o 13 proc. (w porównaniu rok do roku), do 3,16 mld dol., a jego zysk netto wyniósł 456 mln dol. (wzrost o 226 proc.).
Wpływ na takie dobre wyniki Discovery miały w dużej mierze transmisje z zimowych igrzysk olimpijskich w Pekinie na antenach Eurosportu oraz powiększanie zasięgów przez platformę Discovery+, która obecnie ma już 24 mln subskrypcji (zostanie połączona z HBO Max). Od końca grudnia przybyły jej 2 mln subskrybentów (w tym czasie Netflix stracił 200 tys.).
Czytaj też: YouTube traci przychody z powodu TikToka
W samych Stanach Zjednoczonych przychody Grupy Discovery rok do roku zwiększyły się o 7 proc., do 1,93 mld dol. Znacznie bardziej, bo o 25 proc., wzrosły przychody koncernu poza USA - do 1,23 mld dol.
(MAC, 28.04.2022)