Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 28, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

GfK: wzrasta sprzedaż radioodbiorników internetowych i cyfrowych

Najtańsze urządzenie DAB+ można było kupić za 65 zł, a odbiornik radia internetowego - 125 zł (fot. Skylar Kang/Pexels)

W 2021 roku sprzedano w Polsce o 3 proc. mniej urządzeń pozwalających na odbiór programów radiowych na UKF, w systemie DAB+ i przez internet w porównaniu z 2020 rokiem – wynika z danych GfK, udostępnionych "Presserwisowi". Wzrosła jednak sprzedaż odbiorników radia internetowego i cyfrowego.

Wiesław Peché, senior consultant market intelligence w GfK, podaje, że rynek  urządzeń do odbioru audio w minionym roku wynosił ponad 950 tys. sztuk. Ich średnia cena to 330 zł. Ta grupa towarów obejmuje radioodbiorniki i głośniki, wieże audio, receivery oraz tunery.

Czytaj też: Radio Z Wami FM z programem po ukraińsku chce nadawać na UKF

W 2021 roku odbiorniki DAB+ stanowiły 6,3 proc. sprzedanych urządzeń, radia internetowe – 6,7 proc., a radia odbierające stacje internetowe i DAB+ – 2,7 proc.

W porównaniu z 2020 rokiem sprzedaż odbiorników pozwalających na odbiór radia internetowego wzrosła o 38 proc., DAB+ o 27 proc., a tych, które umożliwiają słuchanie jednego i drugiego – o 48 proc.

W 2021 roku średnia cena odbiorników DAB+ wynosiła 966 zł, a najtaniej takie urządzenie można było kupić za 65 zł. Odbiorniki odbierające stacje internetowe kosztowały średnio 1540 zł, a ich ceny zaczynały się od 125 zł.

Czytaj też: Radio Zet Ukraina musiało zniknąć z eteru

(KOZ, 28.04.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.