Viaplay z lepszym startem w Holandii niż w Polsce
W Polsce platforma Viaplay dostępna jest od sierpnia 2021 roku (screen: Youtube.com/Viaplay Polska)
Subskrypcyjny serwis wideo Viaplay w pierwszym kwartale 2022 roku pozyskał 778 tys. abonentów, z czego 661 tys. na rynkach międzynarodowych.
Viaplay na koniec marca 2022 roku miał globalnie 4,783 mln subskrybentów, co oznacza wzrost o 52 proc. w porównaniu z końcem marca 2021 roku. W pierwszym kwartale 2022 roku powiększył bazę o 778 tys. subskrybentów.
Na rynkach międzynarodowych na koniec marca 2022 roku Viaplay miał 1,208 mln subskrybentów, z czego 661 tys. przybyło w pierwszym kwartale, przede wszystkim za sprawą debiutu platformy w Holandii (Viaplay jest tam od początku marca 2022 roku).
Czytaj też: Amerykańska liga MMA będzie pokazywana w Viaplay
Viaplay nie ujawnia, ilu ma abonentów w Polsce, gdzie jest dostępny od sierpnia 2021 roku. W trzecim kwartale 2021 platforma pozyskała poza Skandynawią - w tym na polskim rynku - 286 tys. subskrybentów.
Viaplay w Anglii jeszcze w tym roku
W Polsce cena miesięcznej subskrypcji wynosi 34 zł. Serwis ma prawa m.in. do pokazywania piłkarskich rozgrywek Bundesligi, Premier League (od sezonu 2022/2023), Ligi Europy UEFA, Ligi Konferencji Europy UEFA i wyścigów Formuły 1 (od 2023 roku). Szefem redakcji sportowej Viaplay w Polsce jest Paweł Wilkowicz.
Czytaj też: Viaplay miała kłopot z transmisją, widzowie nie zobaczyli walki wieczoru
Viaplay można oglądać we wszystkich krajach nordyckich i bałtyckich, a także w Polsce, Stanach Zjednoczonych i Holandii. W Anglii platforma zostanie uruchomiona jeszcze w 2022 roku. Następnie, do końca 2023 roku, usługa zostanie wprowadzona w Niemczech, Kanadzie, Austrii i Szwajcarii.
(KOZ, 27.04.2022)