Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 25, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

10 lat GK+. Od lokalnej agencji do największej grupy komunikacyjnej w Polsce

Czy w ciągu dekady można przekształcić małą, lokalną agencję PR w największą grupę branżową w Polsce? Odpowiedź daje historia Grupy Komunikacja Plus. Firma dziś zatrudnia 160 osób, doradza globalnym markom i regularnie staje na podium w najważniejszych konkursach i rankingach branżowych.

Historia Komunikacji Plus rozpoczęła się w niewielkim biurze we Wrocławiu. Dziś jej ponad 30-krotnie zwiększony już zespół zajmuje kilka biur we Wrocławiu i Warszawie. Grupa specjalizuje się w kilku kluczowych obszarach i świadczy usługi dla kilkudziesięciu prestiżowych klientów. W dwóch ostatnich latach osiągnęła największy przychód wśród grup biznesowych branży PR w Polsce (wg rankingu PRESS). 

Wizja rozwoju i unikatowy styl pracy

Założyciele firmy Tomasz Alberski i Michał Gradzik od samego początku mieli spójną wizję rozwoju i konsekwentnie ją realizowali.

– Zależało nam na stworzeniu firmy doradczej, która docelowo będzie posiadała zarówno kompletną, zintegrowaną ofertę, jak i mocno wyspecjalizowany portfel usług – podkreśla Tomasz Alberski, prezes GK+.

– Równocześnie skupiliśmy się na budowaniu długotrwałych relacji z klientami, tworząc własny, unikatowy styl pracy. Od startu bazowaliśmy zarówno na najlepszych międzynarodowych standardach charakterystycznych dla agencji sieciowych, jak i na naszych doświadczeniach, indywidualnym podejściu do klientów, budowaniu własnej kultury organizacyjnej, cechującej agencje właścicielskie - mówi Alberski.

Ten złoty środek pozwolił na wypracowanie mocnych, długotrwałych relacji biznesowych. Wśród przykładów wieloletnich kontraktów warto wymienić m.in. 7-letnią współpracę z marką Amazon (7 lat), spółkami Skanska oraz 3M (4 lata).

Krótko po powstaniu agencji PR jej twórcy uzupełnili wachlarz usług.  – Powstały spółki wyspecjalizowane w badaniach i analizach sponsoringowych – mówi Michał Gradzik, partner zarządzający GK+. – Jednak przełomem w naszym rozwoju były ostatnie 4 lata, gdy spółka przeszła prawdziwą transformację. Wtedy to Komunikacja Plus stała się grupą komunikacyjną, która świadczy usługi 360 we wszystkich kluczowych obszarach komunikacji. 

Pod szyldem Grupy Komunikacja Plus funkcjonuje dziś 8 wyspecjalizowanych spółek, których działalność koncentruje się na kilku obszarach kompetencyjnych: digital marketing, e-commerce, design i development, zakup mediów, event marketing, badania i analizy, marketing sportowy, sponsoring sportu czy employer branding. Taka struktura pozwala na prowadzenie kompleksowych, zintegrowanych projektów dla klientów, jednocześnie budując indywidualną pozycję każdej ze spółek. 

Ponad tysiąc projektów dla renomowanych brandów 

Portfolio GK+ to dziś ponad tysiąc zrealizowanych projektów dla wielu globalnych marek, takich jak Kraft Heinz, Amazon, Skanska, 3M, Elektrolux, Canon czy Unibail-Rodamco-Westfield, a także silnych brandów z polskim rodowodem, wśród których znalazły się m.in. Trefl, Inglot, Selena FM, PGNiG, KGHM czy Grupa Tauron.  

Co roku zespół GK+ powiększa się średnio o 20 procent. By utrzymać wysoką jakość doradztwa, które od początku jest trzonem działalności grupy, grupa dużą uwagę poświęca budowaniu stałego i zaangażowanego zespołu. Regularnie poszerza ofertę pracodawcy, ale też tworząc jak najlepsze warunki rozwoju swoich pracowników, możliwości awansu oraz specjalizacji. Warty podkreślenia jest też fakt, że spółka w pełnym składzie przeszła cały okres pandemiczny. 

Grupa Komunikacyjna Plus - 10/10 

Z okazji jubileuszu firmy, GK+ przygotowała kampanię ekspercką w mediach i kanałach społecznościowych podsumowującą dokonania grupy, a także serię projektów pro bono.  

– Nasze 10-lecie traktujemy jako dobrą okazję, by dać coś od siebie innym. Dlatego wspólnie z Dolnośląskim Centrum Onkologii, Pulmonologii i Hematologii zrealizujemy kampanię profilaktyczną, poprowadzimy warsztaty dla organizacji pozarządowych, a także będziemy dzielić się naszą wiedzą ze studentami zainteresowanymi PR-em – zapowiada Tomasz Alberski.  

Działania związane z jubileuszem spółki będą prowadzone pod hasłem 10/10 i rozpoczną się jeszcze w kwietniu.  

GK+ w liczbach: 

+ 10 lat na rynku 

+ 8 spółek, 9 kompetencji 

+ 160 pracowników GK+ 

+ 105 mln przychodów netto grupy w 2020 (ranking Press) 

+ 31 nagród w konkursie „Złote Spinacze” 

+ ponad 1000 projektów zrealizowanych przez spółki z GK+ 

Więcej o jubileuszu: https://komunikacjaplus.pl/10na10

 

*****************

Press

Tomasz Alberski i Michał Gradzik

Tomasz Alberski – założyciel i partner zarządzający Grupy Komunikacja Plus. Jest ekspertem w obszarach komunikacji korporacyjnej, B2B, public affairs i komunikacji kryzysowej. Strategiczny doradca zarządów największych spółek oraz organów administracji samorządowej w Polsce. Były doradca prezesa rady ministrów. W latach 2020 - 2021 wiceprezes Związku Firm Public Relations, były juror konkursu „Złote Spinacze”.
Dwukrotnie nominowany przez magazyn PRESS do nagrody AdWO/MAN (2020 i 2021) „za sukcesy w biznesie PR, nowatorstwo i kreatywność oraz promowanie najwyższych standardów pracy w Public Relations". W badaniu PRESS - PR Check – od dwóch lat jego firma, prowadzona wspólnie z Michałem Gradzikiem, zajmuje pierwsze miejsce wśród grup agencji PR, z przychodem ponad trzykrotnie wyższym od następnej w kolejności.

 

Michał Gradzik - partner zarządzający w Grupie Komunikacja Plus. Pomysłodawca i lider spółek sportowych działających w ramach Grupy (Sponsoring Insight, Satrdom House). Doradca największych firm prowadzących działalność sponsoringową w Polsce, jak i  właścicieli praw sponsoringowych. Doradzał przy transakcjach, których łączna wartość przekroczyła 100 mln zł. Współzałożyciel i członek zarządu Stowarzyszenia Sport Biznes Polska, której celem jest profesjonalizacja i integracja środowiska sportu i biznesu, a w tym dbanie o rozwój i edukację osób tworzących polski biznes sportowy. 

Grupę Komunikacja Plus tworzy osiem wyspecjalizowanych zespołów, które zapewniają doradztwo w każdym obszarze komunikacji. W jej skład wchodzi m.in. agencja Public Relations Komunikacja+PR wraz ze specjalizacją EB, agencja digital marketingowa Proomni, agencja interaktywna Follow Vision, spółka badawcza Insight Lab, dom mediowy Dodaj Media, agencja badawcza specjalizująca się w zakresie sponsoringu sportu i kultury Sponsoring Insight, a także agencja consultingu marketingu sportowego Stardom House. Oferta Grupy opiera się na integracji kompetencji wszystkich spółek.

Więcej na stronie https://komunikacjaplus.pl

 

(25.04.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.