Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 08, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TV Trwam z mniejszym limitem reklam, bo chce zapłacić mniej za koncesję

KRRiT już zmniejszyła stacji o. Tadeusza Rydzyka wysokość ostatniej, dziesiątej raty za obecną koncesję (fot. Paweł Wodzyński/East News)

KRRiT pozytywnie rozpatrzyła wniosek Fundacji Lux Veritatis, nadawcy naziemnej TV Trwam, o zmniejszenie jej limitu reklam do trzech minut na godzinę. Dzięki temu nadawca, który właśnie ubiega się o rekoncesję, zapłaci mniej za przedłużenie licencji.

Nadawca zawnioskował do KRRiT o umieszczenie w jego obecnej koncesji punktu mówiącego o tym, że reklamy w TV Trwam nie mogą zajmować więcej niż trzy minuty w ciągu godziny zegarowej. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przychyliła się do wniosku fundacji. Wcześniej limit nie był określony, więc stacja mogła nadawać bloki reklamowe zgodnie z limitem z ustawy o radiofonii i telewizji (w godz. 6-18 reklamy nie mogą przekroczyć 144 minut, a między 18–24 - 72 minut). W praktyce jest to ok. 12 minut spotów w godzinie. TV Trwam jednak i tak nadaje spoty w ograniczonym zakresie, a utrzymuje się m.in. dzięki wpłatom od widzów.

Dzięki decyzji KRRiT nadawca zapłaci mniej za koncesję, o której przedłużenie się ubiega. Zgodnie z rozporządzeniem Krajowej Rady z 2018 roku opłata za udzielenie licencji na rozpowszechnianie programu, w którym reklamy zajmują nie więcej niż trzy minuty w ciągu godziny, wynosi 50 proc. opłaty wyliczonej w standardowy sposób, czyli m.in. na podstawie liczby mieszkańców w zasięgu sygnału kanału.

Dziesięcioletnia naziemna koncesja TV Trwam kosztowała w 2013 roku 12,9 mln zł. Fundacja płaci za nią w ratach po 1,29 mln zł. KRRiT już jednak zmniejszyła ostatnią, dziesiątą ratę do 717,9 tys. zł.

Wniosek nadawcy o przedłużenie koncesji złożono w styczniu. Obecna koncesja TV Trwam obowiązuje do 12 marca 2023 roku. KRRiT nie zajmowała się jeszcze rekoncesjonowaniem stacji.

(MNIE, 08.04.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.