Lewandowski, Wersow i Friz najpopularniejszymi influencerami w Polsce w 2021 roku
Anna i Robert Lewandowscy zajmują odpowiednio 4. i 1. miejsce wśród najpopularniejszych influencerów w Polsce (fot.Pawel Wodzynski/Dzien Dobry TVN/East News)
Według Rankingu Influencerów, przygotowanego przez Festiwal Twórców Internetowych SeeBloggers i agencję InfluTool, najpopularniejszymi influencerami w Polsce w 2021 roku byli Robert Lewandowski i członkowie Ekipy: Weronika "Wersow" Sowa oraz Karol "Friz" Wiśniewski.
W czołowej dziesiątce znaleźli się poza tym: Anna Lewandowska, Martyna Wojciechowska, w przeszłości związani z Team X: Natalia "Natsu" Kaczmarczyk, Julia Kostera, Monika Kociołek i Marcin Dubiel oraz członek Ekipy - Mateusz "Tromba" Trąbka. To pierwszy raz w historii, gdy w czołowej dziesiątce najpopularniejszych twórców internetowych znalazło się więcej osób powiązanych z Team X niż z Ekipą Friza.
(screen Youtube.com/Team X)
W raporcie znalazły się również rankingi z podziałem na rodzaj influencingu. Wśród sportowców za Lewandowskim są Joanna Jędrzejczyk i Jan Błachowicz. Aktualnie najlepsza tenisistka świata Iga Świątek zajmuje ósme miejsce. Wśród osób publicznych za Anną Lewandowską i Martyną Wojciechowską znalazły się Sylwia Przybysz oraz Julia Wieniawa. Wśród najpopularniejszych blogerów w czołowej trójce są Bakusiowo, Make Life Easier i Janina Daily.
W rankingu krytykowani twórcy: Dziki Trener, Mama Ginekolog
Wysokie pozycje w rankingu zdobyli twórcy, którzy w ciągu ostatnich miesięcy spotkali się z falą krytyki. Dziki Trener (otwarcie kwestionował potrzebę szczepień przeciwko COVID-19) jest najpopularniejszym twórcą wśród influencerów zajmujących się sportem i fitness. Za to Mama Ginekolog (niedawno zarzucano jej plagiat ubrań znanej marki modowej i zauważono, że influencerka nie ma specjalizacji ginekologicznej) została najpopularniejszą twórczynią parentingową.
Jak wybrano najpopularniejszych influencerów?
Jak wyjaśniają autorzy raportu - ocena popularności opiera się na liczbie obserwujących, liczbie polubień, udostępnień i komentarzy ich treści, zaangażowaniu liczonych na podstawie średnich wartości interakcji i liczby odwiedzin bloga, jeśli twórca taki prowadzi.
(KAP, 06.04.2022)