Nowe badanie słuchalności radia na początku będzie jak Radio Track - deklaratywne
- Polskie Radio oczekiwało badania już teraz - mówi Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów (fot. Pixabay.com)
W kwietniu mają być dostępne pierwsze wyniki z nowego badania słuchalności radia zainicjowanego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, które na początku będzie pomiarem deklaratywnym, tak jak obecny standard Radio Track - ustalił "Presserwis".
Krajowy Instytut Mediów, powołany przez KRRiT, wybrał firmę Alternatywa Polska z Dębiny do realizacji badania radia, a umowa opiewa na blisko 24 mln zł.
Rozgłośnie publiczne zrezygnowały z Radio Tracka
Dyrektor KIM Mirosław Kalinowski przekonuje, że wartość umowy z wybranym podmiotem wynika m.in. z zakupu mierników do pomiaru pasywnego. Jednak Alternatywa Polska nie jest firmą badawczą. KIM zapowiedział udostępnienie danych pasywnych z panelu nowego badania mediów na połowę 2022 roku.
Czytaj też: Rośnie słuchalność RMF FM i Radia Zet. Rekordowy wynik Antyradia
Z naszych informacji wynika, że Polskie Radio i regionalne rozgłośnie publiczne, które zrezygnowały z kupowania Radio Tracka, pod koniec 2021 roku jako MOC Radio zwróciły się do KRRiT, by jak najszybciej zaprezentowano wyniki nowego badania słuchalności.
Polskie Radio tłumaczy słabą słuchalność
- Polskie Radio oczekiwało badania już teraz - potwierdza Mirosław Kalinowski, dyrektor KIM. Tłumaczy, że badania deklaratywne są najprostsze w realizacji. - Pierwsze wyniki z pomiaru deklaratywnego będą w kwietniu, a pomiar pasywny ruszy w połowie roku na 2,5-tysięcznym panelu - zapowiada. Docelowo na nowe badanie radia - za które odpowiada KIM - mają składać się pomiar pasywny, deklaratywny i dzienniczkowy.
Polskie Radio słabą słuchalność własnych anten tłumaczy właśnie metodologią Radio Tracka, które jest badaniem deklaratywnym.
Czytaj też: Mniej słowa w Jedynce i Trójce zakłada korekta planu programowo-finansowego
(KOZ, 31.03.2022)