Polskie Radio przewiduje 64,4 mln zł straty w 2022 roku
Kierowane przez Agnieszkę Kamińską Polskie Radio planuje w 2022 roku uzyskanie 317,4 mln zł przychodów z działalności operacyjnej (fot. Piotr Molecki/East News)
Polskie Radio prognozuje, że w 2022 roku zanotuje 64,4 mln zł straty - wynika z planu programowo-finansowego spółki, do którego dotarł "Presserwis".
Z dokumentu wynika, że Polskie Radio planuje w 2022 roku uzyskać 317,4 mln zł przychodów z działalności operacyjnej, które będą o 8,3 proc. niższe od przewidywanych wpływów w 2021 roku. Strata rok do roku z 19,9 mln zł wzrosłaby do 64,4 mln zł.
Znaczna część przychodów w 2022 roku - 252,1 mln zł - pochodzić ma z abonamentu, tj. 142,1 mln zł z wpływów abonamentowych i 110 mln zł z rekompensaty z tytułu utraconych wpływów.
Przychody własne Polskiego Radia mają wynieść 63,5 mln zł, z czego 31,7 mln zł spółka chce uzyskać ze sprzedaży czasu reklamowego, a 6,7 mln zł ze sponsoringu. Spółka spodziewa się, że wpływy ze sprzedaży reklam będą o 12,9 proc. niższe od przewidywanych w 2021 roku.
Zgodnie z planem programowo-finansowym koszty działalności operacyjnej w 2022 roku wyniosą 380,4 mln zł. Wynagrodzenia mają pochłonąć 150,1 mln zł, a kolejne 30,7 mln zł - świadczenia na rzecz pracowników. Koszty rozpowszechniania ustalono natomiast na 51,4 mln zł.
Jak informowaliśmy, Polskie Radio w związku z sytuacją finansową odmówiło działającym w spółce związkom zawodowym podwyżek.
(KOZ, 25.03.2022)