Temat: wyniki finansowe

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 24, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Polsat Plus w 2021 roku zwiększyła przychody o 4 proc.

Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 13,2 proc. (Fot. Mateusz Grochocki/East News)

Grupa Polsat Plus w 2021 roku miała 12,44 mld zł przychodów i 4,41 mld zł zysku netto.

W porównaniu z 2020 rokiem przychody grupy kapitałowej wzrosły o 4 proc. Koszty operacyjne urosły o 2,3 proc., do 10,31 mld zł. Wskaźnik EBITDA wzrósł z 4,19 mld zł do 7,7 mld zł. Marża EBITDA zwiększyła się z 35 proc. do 61,9 proc.

Czytaj też: Średnio 1,62 mln widzów ma "Twoja twarz brzmi znajomo" w Polsacie

Zysk netto wzrósł z 1,15 mld zł do 4,41 mld zł, dzięki sprzedaży spółki Polkomtel Infrastruktura. Jednorazowy zysk spółki ze sprzedaży wyniósł 3,68 mld zł.

Skorygowana EBITDA spadła o 5,2 proc., do 4,02 mld zł. Natomiast skorygowana EBITDA z wykluczeniem wyniku spółki Polkomtel Infrastruktura wyniosła 3,65 mld zł (wzrost o 2,4 proc.).

Segment usług B2C i B2B przyniósł 10,45 mld zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 2,2 proc.), a mediowy (telewizja i internet) - 2,26 mld zł (wzrost o 12,9 proc.).

Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 13,2 proc., do 1,27 mld zł.

Na koniec 2021 roku grupa miała 6,05 mln abonentów (wzrost o 0,7 proc. w porównaniu z końcem 2020 roku). Świadczyła im 13,465 mln usług kontraktowych (wzrost o 2,2 proc.), z czego 6,2 mln telefonii komórkowej, 5,3 mln płatnej telewizji i 2 mln internetu.

Czytaj też: Polsat ruszył z castingami do siódmej edycji "Hell’s Kitchen. Piekielna kuchnia"

Liczba kontraktowych usług telewizji płatnej spadła o 1,7 proc., do 5,26 mln, co - jak podano w sprawozdaniu - "wynikało głównie z mniejszej liczby świadczonych usług telewizji satelitarnej oraz repozycjonowania cenowego i zmiany strategii" oferowania serwisów online przez grupę. 

ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta indywidualnego, w przypadku usług abonamentowych wyniósł w 2021 roku 69,1 zł (wzrost o 4,4 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów utrzymał się na poziomie 6,9 proc.

Dodatkowo Grupa Polsat Plus na koniec 2021 roku miała 2,67 mln aktywnych usług przedpłaconych (wzrost o 1,9 proc.).

Medialno-telekomunikacyjną Grupę Polsat Plus tworzą: Telewizja Polsat, platforma satelitarna Polsat Box, operator telefonii komórkowej Polkomtel, firma telekomunikacyjna Netia i portal Interia.pl.

Czytaj też: Katarzyna Nowicka z Polsat News przeszła do PP "Porty Lotnicze"

(KOZ, 24.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.