Polskie Radio zerwało współpracę z Leroy Merlin. "Decyzja ma charakter symboliczny"
"Decyzja Polskiego Radia ma charakter symboliczny" - napisano w komunikacie spółki (fot. Piotr Małecki/East News)
Polskie Radio zerwało w poniedziałek współpracę reklamową z francuską marką sklepów budowlano-remontowych Leroy Merlin i zaprzestało emisji jej reklam na wszystkich antenach.
"Jest to podyktowane brakiem akceptacji dla decyzji sieci Leroy Merlin o dalszym prowadzeniu, a nawet rozszerzeniu swojej działalności biznesowej na rynku rosyjskim, pomimo brutalnej agresji Rosji na niepodległą Ukrainę oraz licznych zbrodni dokonywanych na narodzie ukraińskim przez wojska rosyjskie" - napisano w komunikacie Polskiego Radia.
Czytaj też: Meta uznana za organizację ekstremistyczną, ale WhatsApp zostaje w Rosji
Spółka zapowiedziała, że nie będzie prowadzić "żadnej współpracy reklamowej z jakąkolwiek firmą prowadzącą swoją działalność biznesową w Rosji i wspierającą zbrodniczy reżim Putina". "Decyzja Polskiego Radia ma charakter symboliczny. Chodzi o pokazanie, że jest coś znacznie ważniejszego niż zyski, pieniądze" - stwierdzono w komunikacie.
Jak pisał Press.pl, także biuro reklamy TVN Media i polski oddział Leroy Merlin zawiesiły współpracę przy programach sponsorowanych i podjęły decyzję o przesunięciu emisji wyprodukowanych już odcinków "Weekendowej metamorfozy".
Czytaj też: Od rozpoczęcia inwazji Rosja zablokowała 203 serwisy informacyjne
(KOZ, 21.03.2022)