Temat: telewizja

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 18, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Poznajcie nominowanych do tytułu Ad Marketera Roku 2021

Ogłoszenie wyników konkursu AD WO/MAN Roku 2021 organizowanego przez magazyn „Press” odbędzie się 31 marca

Jury Ad Marketera Roku 2021 we wtorek oceniło kandydatury osób nominowanych do tego tytułu, przyznawanego w ramach konkursu AD WO/MAN 2021. Nominowani są: Marcin Bogłowski, Arkadiusz Gwizdek, Rafał Jakubowski, Justyna Lach i Dorota Wrotek-Gut. Laureata wybranego w tajnym głosowaniu poznamy 31 marca podczas jubileuszowej gali X edycji konkursu.

Wybór Ad Marketera Roku 2021 przebiegał w dwóch etapach. W pierwszym każda z uprawnionych do głosowania firm (agencje reklamowe, mediowe, interaktywne, studia produkcyjne i postprodukcyjne, studia dźwiękowe oraz agencje PR) mogła wskazać najbardziej cenionych marketerów, w tym również swoich klientów.

Z tych wskazań wyłoniono pięcioro nominowanych do tytułu, którzy uzyskali największą liczbę zgłoszeń.

Są to (w kolejności alfabetycznej):

Marcin Bogłowski, dyrektor departamentu consumer insights & data w TVN Discovery Polska

Marcin Bogłowski od kwietnia 2020 jest dyrektorem departamentu consumer insights & data TVN Discovery Polska, a od listopada odpowiada za marketing grupy.

Wcześniej, od 2008 do 2020 roku, zajmował stanowisko dyrektora działu badań i rozwoju w Biurze Reklamy TVN Media, a w latach 2003-2008 był dyrektorem zarządzającym MediaCom Warszawa. Od 2018 do 2019 roku zasiadał też w zarządzie Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy.

Odpowiadał za zeszłoroczną, bezprecedensową kampanię wizerunkową TVN i TVN 24, przeprowadzoną w szalenie trudnym dla tych stacji czasie. Akcję, która pierwotnie miała promować 20. rocznicą urodzin TVN 24, przeorientowano w milionowy ruch społeczny w obronie wolnych mediów. Bogłowski współtworzył kampanię marketingową telewizji, grając anteną i działaniami w terenie. Poprzez social media dotarł do domów Polaków, promując telewizję linearną, a także Player.pl.

Pracując w TVN Media, uczestniczył w uruchomieniu platformy z przebogatą bazą publikacji o znaczeniu telewizji w efektywnej komunikacji marketingowej.

Bogłowski stale szuka świeżych pomysłów, a w przetargach zawsze daje przestrzeń dla nowych agencji.

Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu marki Škoda

Kolejny raz na short liście. Od blisko sześciu lat z sukcesem zarządza marketingiem marki Škoda w Volkswagen Group Polska. Odpowiada za pracę zespołów: produktu i komunikacji, CRM i PR w ramach całego marketingu marki.

W trudnym gospodarczo roku, gdy przerwane łańcuchy dostaw sprawiły, że europejskie i amerykańskie marki zmagają się z niedoborami części, on postawił na wzmacnianie wizerunku i zrównoważony rozwój.

Marketing Škody w Polsce pod przewodnictwem Arkadiusza Gwizdka w 2021 wykazał się wyczuleniem na trendy społeczne i inicjatywy środowiskowe. Škoda wspomaga TOPR, promuje motoryzację jutra i edukuje w zakresie bezpieczeństwa na drodze. Agencje cenią w nim solidnego, szczerego, ale zawsze fair postępującego partnera i osobę przestrzegającą najwyższych standardów profesjonalnych i branżowych.

Przed Škodą Arkadiusz Gwizdek był dyrektorem marketingu marki Amica, a wcześniej Hochland Polska.

Rafał Jakubowski, marketing director mBank SA

Także kolejny raz w tym zestawieniu. Od 2014 roku z charyzmą rozwija marketing mBanku jako jego dyrektor marketingu. mBank w 2021 roku łączył w promocji wątki produktowe i edukacyjne: w kampanii „Ludzie są niesamowici” ostrzegał przed zagrożeniami w sieci, nie zapominał o wsparciu kultury i tworzył kampanie skierowane do młodych, w tym amatorów gier. Konsekwentnie wspiera też WOŚP.

Rafał Jakubowski angażuje się w jednoczenie głosu marketerów w Koalicji Marketerów dla Lepszych Badań i jest wzorem działań na rzecz branży komunikacji marketingowej.
Wcześniej pracował w firmie Mars, Danone Polska, Coca-Cola Company. Był odpowiedzialny za Europę Środkową w sieci KFC.

Justyna Lach, dyrektorka marketingu w Yes Biżuteria

Dołączyła do Yes Biżuterii w maju 2021 roku, a jej działania już w następnych miesiącach przykuły uwagę mediów i branży. Wcześniej przez ponad 8 lat była odpowiedzialna za strategię i rozwój firmy Concordia Design, a zaczynała w GPD Agency od stanowiska copywriterki.

Kampania „Jestem kobietą” to jedna z najgłośniejszych akcji reklamowych 2021 roku, która zyskała uznanie zarówno konsumentów, jak i branży reklamowej. Zdaniem Justyny Lach celem marki jest zaspokajanie autentycznych potrzeb, a komunikacja powinna opierać się na słuchaniu kobiet, a nie mówieniu im, jakie powinny być. Spot, który został zablokowany przez TVP, pokazywał prawdziwe kobiety w kontrze do cukierkowego przekazu konkurencji.

Dorota Wrotek-Gut, dyrektorka marketingu w Jerónimo Martins

Z Jerónimo Martins związana jest od 18 lat. Dorota Wrotek-Gut w 2004 roku objęła stanowisko senior marketing manager, na którym spędziła 13 lat. Następnie awansowała do marketing communications dyrektorki, by w końcu w kwietniu 2021 roku zostać szefową marketingu w spółce, do której należy sieć sklepów Biedronka. W tym czasie współtworzyła takie kampania, jak "Gang Słodziaków” czy „Wszyscy jesteśmy Drużyną Narodową”.

Rok 2021 to dla spółki potwierdzenie statusu lidera branży. „Biedronka” zaprezentowała kolejną odsłonę największej w Polsce akcji lojalnościowej – „Gang Swojaków”. Firma skutecznie promuje produkty regionalne i lokalne, uruchomiła we współpracy z Glovo dostawę ekspresową zakupów.

Przedstawiciele agencji chwalą współpracę z Biedronką za czasów szefowania marketingowi przez Dorotę Wrotek-Gut.

Tytuł Ad Marketera Roku przyznawany jest za: sukces w biznesie marketingowym, innowacyjność i wytyczanie trendów w budowaniu pozycji marki/produktu, przestrzeganie standardów społecznej odpowiedzialności biznesu i dobrych praktyk przetargowych.

W drugim etapie o wyborze Ad Marketera Roku 2021 decydowali w ostatni wtorek jurorzy:
Maciej Lissowski, członek zarządu indaHash;
Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska;
Weronika Mirowska, dyrektorka wydawnicza "Press";
Krzysztof Mocek, head of creative line Denstu Polska i CEE, CEO Isobar Polska;
Andrzej Skworz, redaktor naczelny "Press" (przewodniczący jury);
Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR;
Hanna Waśko, managing director Big Picture.

Obrady odbyły się w formie wideokonferencji, wyniki głosowania przeprowadzonego SMS-owo poznali tylko przedstawiciele organizatora.
Ogłoszenie wyników konkursu AD WO/MAN Roku 2021 organizowanego przez magazyn „Press” odbędzie się 31 marca.

Organizator konkursu: magazyn "Press"
Partner konkursu i nagrody X-lecia: TikTok
Partner kategorii Agencje mediowe: AMS
Partner kategorii Studia produkcyjne: Škoda Polska
Partner kategorii Agencje PR: Press-Service Monitoring Mediów
Partner kategorii AD Marketer: Dentsu
Partnerzy gali: British American Tobacco, Human Ark Animation Studio, Centrum Konferencyjne ADN w Browarach Warszawskich, F25 Production House, studio Cocosound, M-sound Multimedia, Mielżyński, Grimbergen.
Patroni medialni: Marketer Plus, Marketing przy Kawie, Nowy Marketing.

(CP, 18.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.