W czasie wojny TVP Info prowadzi w rankingu oglądalności. Zyskują też inne stacje newsowe
TVP Info w dniach 1-13 marca miał 8,65 proc. udziału w rynku (fot. Jakub Kamiński/East News)
Sprawdziliśmy, jakie stacje są najczęściej wybierane przez Polaków w trakcie trwania wojny w Ukrainie: pierwsza jest TVP Info, druga TVP 1, a trzecia TVN 24.
Z danych Nielsen Media za okres 1-13 marca, do których dotarł "Presserwis", wynika, że wśród widzów powyżej 4. roku życia naziemny TVP Info osiągał średnio 8,65 proc. udziału w rynku. Drugi był TVP 1 ze średnio 8,09 proc. udziału, a trzeci kablowo-satelitarny TVN 24, uzyskując 7,37 proc. TVN 24 wyprzedził inne stacje naziemne.
Udział Polsatu wynosił 7,22 proc., TVN - 6,51 proc., a TVP 2 - 6,42 proc. Kolejne są: Polsat News - 3,5 proc., TVN Siedem - 3,03 proc., TV Puls - 2,98 proc., a pierwszą dziesiątkę zamykał TV 4 z 2,59 proc. Z kolei TVN 24 BiS miał średnio 1,45 proc., a Wydarzenia 24 Polsatu - 0,98 proc.
Gdyby zsumować udziały TVN 24 i TVN 24 BiS (ta druga często transmituje program TVN 24), kanały miałyby razem 8,82 proc.
Wyniki kanałów informacyjnych są niższe niż w pierwszych dniach agresji Rosji na Ukrainę, wtedy również jednak prowadził TVP Info. Dla porównania w całym lutym 2022 roku TVN 24 notował średnio 5,85 proc. udziału w rynku, TVP Info - 5,61 proc., a Polsat News - 2,28 proc.
(KOZ, 15.03.2022)