PayPal i Meta pod lupą UOKiK. Urząd zweryfikuje zbiórki na pomoc Ukraińcom

UOKiK sprawdzi, czy konsumenci są wystarczająco informowani o zasadach dokonywania płatności i przewalutowania (fot. Pexels.com)
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie podwójnego przewalutowania wpłaty na pomoc ukraińskim ofiarom rosyjskiej agresji wojskowej. Urząd sprawdzi PayPal i Metę.
Do UOKiK dotarła skarga konsumenta, który wpłacił pieniądze na jedną ze zbiórek udostępnionych na portalu Facebook przez organizację charytatywną. Jak twierdzi, nie miał świadomości, że jego konto zostanie pomniejszone nie tylko o kwotę przekazaną w ramach zbiórki, ale także o koszt podwójnego przewalutowania tych środków: ze złotych na dolary, a następnie z dolarów na euro.
W związku ze zgłoszeniem, UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w tej sprawie i objął nim spółki: PayPal Europe z Luksemburga oraz Meta Platforms z Irlandii (właściciel Facebooka). To wstępny etap analizy sprawy, którego celem jest ustalenie, czy konsumenci wpłacający pieniądze na pomoc ofiarom wojny w Ukrainie są prawidłowo informowani o kilkukrotnym przewalutowaniu ich środków, co skutkuje pobraniem z konta wyższych kwot niż kwoty przekazywane na rzecz organizacji charytatywnych.
(BAE, 08.03.2022)
