Ponad połowa wydatków resortu rolnictwa na reklamę w mediach w 2021 roku trafiła do TVP
Resort rolnictwa w TVP wydał w 2021 roku 7,3 mln zł (fot. Paweł Wodzyński/East News)
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przeznaczyło w 2021 roku na reklamy w mediach 13,3 mln zł, z czego ponad połowę w Telewizji Polskiej.
Wysokość wydatków przekazał szef resortu Henryk Kowalczyk w odpowiedzi na interpelację posłów Platformy Obywatelskiej Doroty Niedzieli i Kazimierza Plocke.
Czytaj też: Oburzający pasek TVP o "nuklearnym ataku Putina na Ukrainę". Jest skarga do KRRiT
Najwięcej - 7,3 mln zł - resort rolnictwa wydał w zeszłym roku w Telewizji Polskiej. W TVP prowadzono m.in. kampanie informacyjno-edukacyjne dotyczące kształcenia w sieci szkół rolniczych czy rolnictwa i produkcji ekologicznej.
Do Polskiego Radia trafiło w 2021 roku z resortu 1,8 mln zł. 1,3 mln zł dostało katolickie Radio Fiat z Częstochowy na produkcję spotu i jego emisję w kilkunastu rozgłośniach diecezjalnych. Agencja mediowa Media Group dostała 1,1 mln zł na kampanię prasową w 264 tytułach prasowych (m.in. "Gazeta Polska", "Gazeta Polska Codziennie", "Gość Niedzielny" i dzienniki Polska Press). Z kolei w Telewizji Polsat resort wydał 950 tys. zł.
(KOZ, 07.03.2022)