Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: na weekend

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 04, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Serial z prezydentem Ukrainy hitem YouTube

Cały serial "Sługa Narodu" można znaleźć w serwisie YouTube (screen: YouTube/Слуга Народа)

Komediowy serial „Sługa narodu” z prezydentem Ukrainy Wołodymyrem Zełenskim jest hitem YouTube. Nie wiadomo jednak, czy trafi do którejś z polskich telewizji. TVP, Polsat i TVN, którym zadaliśmy pytanie o plany wobec serialu, nie udzieliły odpowiedzi do zamknięcia tego wydania "Presserwisu".

Rosyjski najazd na Ukrainę przynosi nieoczekiwane skutki dla Wołodymyra Zełenskiego. Jego decyzja o pozostaniu w zagrożonym Kijowie, charyzmatyczne wystąpienia i atmosfera, jaka wokół niego panuje, zwróciły na prezydenta Ukrainy uwagę całego świata.

Zwróciły też uwagę na serial „Sługa narodu”, który dał mu wśród Ukraińców popularność i przyczynił się do zwycięstwa w wyborach 2019 roku. Dziś serial, do tej pory oglądany niemal wyłącznie przez Ukraińców, jest hitem YouTube, a jego pierwszy odcinek został do tej pory wyświetlony ponad 14 mln razy.

Widzowie zachwyceni

„Zełenski jest świetnym komikiem i aktorem”, „Niebawem będzie to oglądał cały Zachód”, „Dziękuję osobie, która stworzyła angielskie napisy do tego serialu” - piszą w komentarzach użytkownicy YouTube.

Liczący trzy serie „Sługa Narodu” to historia ukraińskiego nauczyciela historii Wasyla Pietrowicza Gołoborodki, który dzięki przypadkowi i swoim uczniom zaczyna odnosić sukcesy w polityce, a w końcu zostaje prezydentem Ukrainy. Pierwszy raz trafił na ekrany w 2015 roku, po inwazji Rosjan na Krym. Dziś na YouTube wszystkie odcinki można znaleźć m.in. na oficjalnym kanale producenta - Studio Kwartał 95. Nie ma jego polskiej wersji językowej, ale można skorzystać z wersji z napisami lub wygenerować napisy automatycznie. 

Emisja w Polsce

W Polsce do tej pory na ekranach „Sługa narodu” pojawił się tylko raz na kanale wPolsce.pl. W niektórych krajach jest dostępny na Netflixie, nie ma go jednak w polskiej ofercie. 

Wiadomo natomiast, że prawa do emisji serialu kupiła brytyjska stacja Channel 4, która pokaże serial z Zełenskim pod tytułem “Servant Of The People”. 

Po sukcesie wyborczym Wołodymyra Zełenskiego film dokumentalny „Ukraiński sługa narodu” nakręciła w 2020 roku Barbara Włodarczyk. Dostępny na VOD TVP dokument zderza serialowe wyobrażenia o prezydenturze z pierwszymi miesiącami faktycznej władzy Zełenskiego.

(PAR, 04.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.