Partnerstwo TikToka z Papaya Young Creators pokazuje, jak zmienia się rynek reklamy wideo
Nadal można zgłaszać swoje prace do kategorii konkursu, którym patronuje TikTok (fot. Amanda Vick/Unsplash)
1 lutego ruszyła kolejna edycja Papaya Young Creators, w której dzięki współpracy z TikTokiem pojawiły się dwie subkategorie: TikTok Branded Stories i TikTok Unique Stories, mające na celu wykorzystanie potencjału reklamowego platformy.
Eja Trzcińska, head of Papaya Young Creators, w rozmowie z "Presserwisem" stwierdza, że TikTok pozwala na tworzenie reklam bez dużych budżetów, dzięki czemu skupia się na kreatywności i tworzeniu treści, które przyciągają odbiorców. - O popularności filmu nie decyduje tam liczba fanów, lecz to, czy użytkownicy dobrze na niego reagują - wyjaśnia, i dodaje, że TikTok dzisiaj dyktuje trendy i promuje talenty.
Patronat platformy dotyczy pierwszej w historii konkursu kategorii otwartej. Trzcińska podkreśla, że Papaya od dawna obserwuje wpływ TikToka na język reklamowy. Zauważa, że platforma od początku stawia na naturalność, otwartość i różnorodność, dlatego nie dziwi jej sukces i wpływ na branżę reklamową.
Piotr Żaczko, communication manager TikTok CE, zwraca uwagę na zróżnicowanie odbiorców i twórców treści na platformie. - Mamy zarówno wielkie marki, które angażują TikTokowych twórców do wspólnego tworzenia fantastycznych kampanii, choćby Maybelline, Dove czy McDonald's, jak i doświadczonych reżyserów świetnie odnajdujących się w aplikacji - stwierdza. Jego zdaniem platforma pozwala na stałą interakcję między markami a użytkownikami, a współpraca z Papaya Young Creators ma na celu promocję takich działań.
Żaczko podkreśla, że decyzja współpracy z Papaya Young Creators wynika z chęci promowania kreatywnych twórców, którzy mogą odpowiadać za przyszłość branży. - TikTok to platforma pozwalająca zarówno na tworzenie naturalnych i niskobudżetowych wideo, jak i wysokobudżetowych treści.
Eja Trzcińska przypomina, że nadal można zgłaszać prace do konkursu. - W kategorii TikTok Branded Stories właśnie przedłużyliśmy termin do 6 marca - informuje. W drugiej TikTokowej kategorii - Unique Stories - na zgłoszenia jest czas do 4 maja br. Aby wziąć udział w konkursie, uczestnicy muszą zarejestrować się na stronie Papayayoungcreators.com.
(KAP, 01.03.2022)