TP SA najcenniejszą polską marką według "Rzeczpospolitej"
28.11.2006, 15:47
Telekomunikacja Polska SA i Orlen zwyciężyły w rankingu "Rz".
W porównaniu z najdroższymi markami świata czy nawet Europy, wśród których króluje fińska Nokia, nawet najcenniejsze i najbardziej znane polskie znaki wydają się ubogimi Kopciuszkami. Między nimi jest przepaść jak między wycenianą na 2,6 mld zł Telekomunikacją Polską, numerem jeden na liście "Rz", a zamykającym zestawienie Królewskim, którego wartość wynosi 14,1 mln zł. Chociaż wiele spośród 250 marek wycenianych w rankingu "Rz" należy do dużych polskich eksporterów, to wszyscy przyznają, że nie jest łatwo o ich promocję za granicą. Dla rodzimych przedsiębiorstw najważniejszą barierą w stworzeniu silnej europejskiej marki są nadal pieniądze. Potrzeba na to dziesiątek milionów złotych. Zwykła półstronicowa reklama w zagranicznej prasie to wydatek rzędu 30-40 tys. euro. Dziesięć najdroższych polskich marek 1. Telekomunikacja Polska 2,6 mld złotych2. Orlen 2,4 mld złotych
3. PZU 1,9 mld złotych
4. Era 1,3 mld złotych
5. PKO Bank Polski 1,2 mld złotych
6. Plus GSM 1,0 mld złotych
7. Tyskie 0,9 mld złotych
8. Bank Pekao 0,8 mld złotych
9. Bank BPH 0,8 mld złotych
10. Lotto 0,7 mld złotych Więcej w "Rzeczpospolitej"
(BW, 28.11.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










