UPC Polska z większymi przychodami i 1,57 mln abonentów
Z usług telewizji cyfrowej i analogowej UPC korzystało na koniec grudnia 1,4 mln klientów (fot. Jakub Kamiński/East News)
Przychody sieci kablowej UPC Polska w 2021 roku wzrosły o 3,5 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. Na koniec grudnia operator miał 1,57 mln abonentów – o 2,9 proc. więcej, niż rok wcześniej.
Z danych opublikowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że w 2020 roku wpływy UPC ze sprzedaży to 1,69 mld zł, co przy wzroście o 3,5 proc. oznaczałoby 1,75 mld zł w 2021 roku.
3,7 mln gospodarstw w zasięgu UPC
Usługi telewizji cyfrowej i analogowej UPC miały na koniec grudnia 1,4 mln klientów (o 4,67 proc. więcej, niż rok wcześniej). Operator nie raportuje już oddzielnie użytkowników telewizji analogowej i cyfrowej.
Czytaj też: HBO Max u operatorów telewizyjnych w takiej samej cenie jak HBO Go. Sprawdź cenniki
Z internetu od UPC na koniec roku korzystało 1,35 mln osób (wzrost o 1,8 proc.), telefonii stacjonarnej – 598,6 tys. (o 6,9 proc. mniej), a telefonii komórkowej – 121,3 tys. (93,5 proc. więcej).
Abonenci UPC Polska wykupili w sumie 3,35 mln usług - o 2,4 proc. więcej, niż przed rokiem. W zasięgu operatora było 3,7 mln gospodarstw domowych (wzrost o 1,88 proc.).
22 września ub.r. P4, operator sieci Play, będący częścią Grupy Iliad, podpisał umowę kupna wszystkich udziałów w UPC Polska z grupy Liberty Global za 7 mld zł.
(MNIE, 21.02.2022)