Wavemaker: 57 proc. e-widzów zdarza się płacić za wideo
W segmencie płatnych serwisów VoD model subskrypcyjny zyskuje na znaczeniu (fot. materiały prasowe)
9 na 10 polskich internautów to e-widzowie, czyli osoby, którym przynajmniej czasem zdarza się oglądać treści wideo w internecie. 57 proc. widzów internetowych zdarza się płacić za wideo - pokazuje VideoTrack VI, cykliczne badanie agencji Wavemaker.
W segmencie płatnych serwisów VoD model subskrypcyjny zyskuje na znaczeniu - 65 proc. płacących e-widzów uważa miesięczny abonament za najwygodniejszą formę dostępu do treści, a 13 proc. wskazuje abonament roczny jako preferowany model płacenia za filmy i seriale z sieci. Dane z badania potwierdzają defensywę modelu TVoD – płacenie za pojedynczy program czy odcinek serialu tylko 5 proc. polskich e-widzów uważa za najwygodniejszą formę dostępu do płatnych treści, dla porównania – trzy lata temu preferowała ją 1/4 badanych.
34 proc. polskich e-widzów bierze pod uwagę zakup abonamentu w serwisie Disney+, który latem zadebiutuje w Polsce. Tylko co czwarty zainteresowany zaakceptowałby wyższą niż 30 zł cenę miesięcznego abonamentu w Disney+.
W kontekście szykujących się w Polsce kilku debiutów subskrypcyjnych serwisów VoD Wavemaker dopytał o dokupywanie dodatkowego abonamentu. 12 proc. badanych korzystających jednocześnie z płatnej telewizji zdecydowanie mówi, że zakup kolejnego abonamentu w VoD wiązałby się u nich z rezygnacją z abonamentu w kablówce lub platformie cyfrowej. Nieco częściej zrezygnowaliby w takiej sytuacji z aktualnie opłacanego serwisu VoD, a jedna trzecia po prostu kupiłaby usługę dodatkowo.
Wavemaker badanie VideoTrack realizował metodą CAWI na próbie 1546 polskich internautów w wieku powyżej 16. roku życia w styczniu 2022 roku.
(KOZ, 18.02.2022)