ViacomCBS zmienia nazwę na Paramount
Nazwa Paramount ma być bardziej chwytliwa dla inwestorów i klientów
Medialny koncern ViacomCBS od środy 16 lutego oficjalnie funkcjonuje pod nową nazwą - Paramount Global.
Gigant medialny, powstały z połączenia w 2019 roku Viacomu i CBS, do 2024 roku zamierza dotrzeć ze swoim serwisem streamingowym do 100 mln subskrybentów. Wszystkie filmy wyprodukowane przez Paramount Pictures od 2024 roku po premierze kinowej mają na zasadzie wyłączności w USA trafiać na platformę Paramount+.
Paramount obejmuje główne sieci telewizyjne, takie jak: CBS, Nickelodeon i MTV, wydawnictwo Simon & Schuster, a także studio filmowe Paramount Pictures. Na rynku streamingu firma ma trzy marki: Paramount Plus, Showtime i Pluto TV.
Platformy streamingowe Paramount mają obecnie 56 mln subskrybentów. Paramount+ rozszerza swoją ofertę na Francję poprzez partnerstwo z Canal+. Połączenie Paramount+ i SkyShowtime oznacza, że do końca roku firma będzie oferować usługi przesyłania strumieniowego w ponad 60 krajach. W 2023 roku planowane są starty w Azji, Afryce i na Bliskim Wschodzie.
(MAC, 17.02.2022)