Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 15, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix zachowa dominację w Afryce

Przez pięć lat przychody serwisów streamingowych w Afryce wzrosną trzykrotnie (fot. Unsplash.com)

Przychody z filmów i odcinków seriali emitowanych w Afryce na platformach streamingowych w 2027 roku osiągną 2 mld dol., czyli trzy razy więcej niż 623 mln dol. w 2021 roku. 56 proc. rynku będą stanowić RPA i Nigeria.

Digital TV Research prognozuje w Afryce 13,72 mln subskrypcji SVOD do 2027 roku, w porównaniu z 4,89 mln na koniec 2021 roku. Do 2027 roku 2,18 mln subskrypcji będzie mieć Netflix.

Komentując wyniki raportu, Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research, powiedział: "Disney+ będzie miał tylko ograniczony dostęp. Nie sądzimy, że Paramount+, HBO Max czy Peacock zaczną działać jako samodzielne platformy w Afryce. HBO będzie kontynuować umowę dystrybucyjną z Showmax".

Turcja potroi przychody z SVoD do 2027

Digital TV Research opracował też prognozy dla regionu MENA, czyli Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Tam dla 20 krajów przychody serwisów streamingowych w latach 2021-2027 osiągną 4 mld dol. W tym okresie przychody - do 1,27 mld dol. - ma potroić Turcja.

 

Press

(screen: Broadbandtnews.com)

Prawie połowę przychodów wśród serwisów wygeneruje Netflix - 1,90 mld dol. Następny w kolejności Disney+ będzie daleko w tyle, z 590 mln. dol. Do 2027 roku w regionie MENA ma być 36,70 mln subskrypcji wszystkich serwisów, z czego 30 proc. stanowić będzie Netflix. Disney+ w krajach arabskich, Izraelu i Turcji wystartuje w 2022 roku - do roku 2027 osiągnie 6,5 mln abonentów.

(MAC, 15.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.