Super Bowl z największą widownią w historii
W tym roku w Haftime Show wystąpili m.in. Eminem, Dr. Dre, Snoop Dog, Mary J. Blige i Kendrick Lamar oraz 50 Cent. (screen: YouTube/NFL)
Rozegrany w nocy z niedzieli na poniedziałek polskiego czasu mecz o Super Bowl w futbolu amerykańskim według wstępnych szacunków obejrzało w Stanach Zjednoczonych ok. 117 mln widzów. Jeśli dane się potwierdzą, będzie to największa widownia w historii tych rozgrywek.
Oficjalnych danych jeszcze nie ogłoszono, ale na tyle amerykańskie media oceniają widownię 56. w historii finału rozgrywek, w którym Los Angeles Rams pokonali Cincinnati Bengals 23:20. Mecz pokazywano w NBC, Telemundo i serwisie streamingowym Peacock.
Do tej pory rekordowe audytorium miało wydarzenie oznaczone datą 2015 - 114,4 mln średnio (a prawie 120 mln w peaku). Oznaczone, bowiem mecze trafiają do kronik z datą dotyczącą lat poprzednich. Mecz rozegrany w roku 2022 to finał rozgrywek sezonu 2021.
Super Bowl z największą widownią to w dalszej kolejności: wydarzenie z roku 2014 - 112 mln, 2016 - 111,8 mln, 2017 - 111,3 mln, 2011 i 2012 - 111 mln. Najmniejszą widownię miał finał z ubiegłego roku - 91,8 mln.
Najpopularniejsze wydarzenie telewizyjne w USA
Mecze o Super Bowl w zestawieniu wydarzeń z największą telewizyjną widownią w USA zajmują osiem miejsc w czołowej dziesiątce.
Podczas finału NFL odbywa się największy w ciągu roku festiwal reklam, które są specjalnie przygotowywane pod kątem tego wydarzenia. W przerwie meczu zawsze odbywa się kilkunastominutowy występ muzycznych gwiazd, nazywany Halftime Show. W tym roku wystąpili m.in. Eminem, Dr. Dre, Snoop Dog, Mary J. Blige i Kendrick Lamar oraz 50 Cent.
W czasie tegorocznych rozgrywek Super Bowl swoje reklamy wyemitowały m.in. takie firmy, jak: Nissan, Hellmann's, Lay's czy BMW.
(MAC, 15.02.2022)